söndag 12 februari 2012

Nu var det länge sen..

Ja det har vart fullt upp här sen sist och vi har haft att göra med en riktigt gnällig Oskar som vägrat sova på nätterna. Han hade kommit in i lite dålig cirkel här då han somnade lite halvsent på kvällen, vaknade mitt i natten och var vAken några timmar, sov länge, sov middag sent vilket resulterade i att han somnade sent nästa natt.. Halvgrinigt och tjurigt var det på dagarna oxå när vi var hemma men det gick ganska bra när vi var på Öppna förskolan så då kunde man gå dit för att få lugn och ro ;)
Men i torsdags när jag skulle borsta tänderna så såg jag att han var helt blålila bak i käken så kg trodde han bitit i nåt och fått ett blåmärke men sen slog det mig att han har ju för 17 en tand på g, en kindtand så det är ju inte konstigt att han vart gnällig.. Han fick lite alvedon och då blev det bättre och i fredags fick han Alvedon innan han somnade så då sov han hela natten. Tur det för man var fan inte pigg...!
I lördags blev det till att städa då mamma, pappa, Chrille, Carro och Ellie skulle komma och fira Oskar. Vi bjöd traditionsenligt på tacos och sen lite kladdkaka till efterrättt/fika. Oskar fick jättefina presenter, kläder och pussel av mormor och morfar och ett bilgarage av moster och morbror. Trodde jag hade en bild här men det var visst i vanliga kameran..
Här har vi iaf Oskar sittandes på kartongen tillhörande garaget iklädd sin fina väst han fick Oskar
Idag vaknade Oskar vid åtta så då var det bara att pallra sig upp. Tog det bara lugnt och på eftermiddagen kom Niklas och Linnea över på lite fika. Av dom fick han en jättefin kofta. Nu måste vi bara köpa nåt fint att ha under.

När de hade åkt hem stack jag ner och tränade, blev riktig hårdträning idag så jag lär nog ha träningsvärk imorgon. Blev inget springande idag, bara 20min cykla som uppvärmning och sen styrka. Skönt att gå ner söndag vid middagstid, hade hela gymet för mig själv :)
Snart blir det sängen så jag orkar upp imorgon. 

Inga kommentarer: