måndag 13 februari 2012

Måndag igen

Och min tur att jobba idag då.. Inte många timmars sömn blev det då Oskar IGEN tyckte att han ville vakna nån gång vid två, jag var uppe nån sväng och försökte natta och så trodde man att han hade somnat, väntade 10minuter och precis när man själv var på väg att somna så hörde man ett litet "wuuuääää..." och då fick Per sig en liten knuff ;) Han ville inte sova i sin säng så han fick sova med oss och låg och vred och hade sig, men sov sött som en liten ängel när jag skulle upp och hoppa..

Gick bra på jobbet, fick fixa med lite annat då de var 2 man kort och dessutom startade dagen med frukostmöte tillsammans med vår "systerenhet" för att diskutera samarbete mellan enheterna.. Det var trevligt och gott med lite frukost.
Efter jobbet var det att hoppa in hos das Polizei och skaffa nytt pass. Det gamla räcker visserligen till augusti, men tänkte att det är lika bra att förnya det nu så har man det klart!

Stannade till i Skärholmen för att köpa ny pyjamas till Oskar då de han har i 74 e lite korta i benen, så jag köpte 80, men när han fick på sig sen var den som ett tält haha. Men har verkar sova gått i den iaf ;) Det blev 2st med smurfarna på. Så fin så!!

När jag kom hem blev det leka med Oskar med hans leksaker, idag blev det mest att kasta ner bollarna i den där härliga manicken som låter så fint och han försökte även slänga ner lite annat smått och gott i den.. Han har kommit på att den runda klossen tillhörande den fina plocklådan vi fick av Arvid passar perfekt att få ner där. Mindre kul när mamma ska försöka fiska upp den. Förra veckan hade han på nåt sätt lyckats få tag på Pers blodprovspenna och trycka ner där...! Han e inte dum den där lille mannen!!

Annat jag hunnit med idag är att beställa en paraplyvagn som nog kommer passa bra på semestern och även här hemma i vår/sommar och när vi ska ut och resa här hemma i sommar. Det blev en Chicco Lite Way, så här fin är den: (Och ja, det är den här färgen!)












Köpte även till en bygel och en sunblockdräkt till Oskar så han inte bränner sig i solen =) Så nu kan jag lägga mig med gott samvete, har vart jäkligt effektiv måste jag säga haha!! ;) Får vi hoppas att den kommer snart då, den skulle komma inom 2-4 arbetsdagar så den här veckan då kanske om vi har tur, måste ju hinna ut och provköra.. Eller kanske inte..!

Har för övrigt en jäklarns träningsvärk i vaderna, fan blir bara stelare och stelare ju längre dagen gått idag, får se om jag kan gå imorgon.. Jisses!!!

Inga kommentarer: