tisdag 14 februari 2012

Så blev det Alla hjärtans dag i år igen då =)

Ja då var det dags för alla hjärtans dag igen då! =)  Har vart en bra dag med en ganska glad Oskar, han sov ända till 3,45 inatt innan han vaknade. Då skulle jag gå upp och trösta honom vilket var lättare sagt än gjort för när jag ställde mig upp kände jag av träningsvärken och kunde inte stå rakt för jag kunde inte räta på benen så det var bara att krypa ihop och försöka ta sig fram till sängen. Han somnade om ganska bra men låg och snurrade en hel del så sömnen blev väl lite sisådär, så gick vaknade han strax efter att Per gått upp så jag tyckte han kunde umgås med sin far men det tyckte inte Oskar så han fick bråka med sin trötta mamma istället.. Inte verkade han ha några planer på att somna om heller så jag började packa i ordning för att gå ner till Öppna förskolan men när jag började klä på honom blev det väldigt gnälligt och så gick han fram till sängen, drog ner Pers kudde och la sig på den.. Ok, dags att sova ändå då kanske så vi la oss i sängen och han låg o gnällde lite innan han däckade efter typ 10minuter.. Jag funderade på om jag skulle sova lite jag med eller om jag skulle hitta på nåt annat men jag däckade visst jag med för rätt som det var hade det gått 1,5h..! Så då traskade vi ner till ÖF där vi åt lunch och Oskar lekte omkring och var på bra humör fram till tre ungefär och då började typ alla ungarna där gnälla samtidigt haha!
Blev en tur fram och tillbaka till Skärholmen för att handla lite inför kvällen romantiska middag som bjöds på potatisgratäng med entrecôte och bea-sås och sen nån mozzarellaost och marinerade champinjoner som Per hade hittat i Liljeholmen. Till det festade vi till det med Fanta Wildberries. Maten tog lite längre tid att laga så det blev klart typ samtidigt som det var dags att lägga Oskar så det blev att äta så gått det gick och sen snabbnatta Oskar. Han var dock så trött så det gick rätt fort ändå ;)
Fick en jättefin blombukett av Per  i present och jag hade köpt en ask med chokladhjärtan till honom och lite godis från karamellkungen Premium eller vad det heter, typ 20kr/hektot eller nåt så det blev inte så många bitar ;)

Sen kollade vi på 2½ men som Per fick i födelsedagspresent eller om det var julklapp av Chrille, nu är vi inne på sista säsongen som vi fått, dags att införskaffa nya ;)

Förresten hade jag fått ett mail idag från där jag beställde vagnen igår vid typ halvelva på kvällen att det var på väg och borde komma snart med Posten.. Det kan man kalla snabba ryck. Kom på idag att jag inte kollat efter regnskydd men jag hittade inget på deras hemsida så jag får väl ta en tur ner till Babyland eller nåt och se om de har nåt som passar. Kan ju va bra att ha så han inte blir alldeles dyngsur om det skulle råka regna..

Inga kommentarer: