lördag 4 februari 2012

Födelsedag och kalas

Ja det har vart fullt upp den här veckan. Den började ju som vanligt med att man jobbade i måndags. På kvällen kom Nathalie över och vi hade pannkaksparty. Smaskens värre.

Tisdag och onsdag spenderades på ÖF som vanligt och även torsdagen var vi där en sväng. I torsdags fyllde ju lillskiten år vilket de som jobbar där vet så vid sångstunden sjöng de för Oskar. Han satt med mig då och jag tror han fattade att de sjöng för honom eller nåt för han satt väldigt still i min famn och verkade bli lite halvgenerad eller vad man ska säga. Sen höll Oskar på att däcka så vi gick hem och däckade fint. På kvällen kom Pers föräldrar över och firade Oskar och vi åt lite köttfärssås till middag. Lugnt och trevligt var det.
I fredags var det dags att förbereda inför lördagens stora kalas. Skulle baka 2 olika kakor och var tvungen att handla ingredienserna. Dagen började med att Oskar sov till halvtolv och då blev det till att ge honom mat och sen åka iväg till Liljeholmen för att handla på Ica där. Hade lite flyt så jag hann fram och tillbaka på bara ett klipp på skämsremsan. När vi kom hem tänkte jag att jag skulle va lite snäll mot Oskar så han fick leka av sig på ÖF, vilket nog var ett smart drag eftersom han somnade när vi kom hem igen så då var det bara att försöka baka ihop allt så snabbt som möjligt så medans en stod i ugnen fick man gegga ihop smeten till den andra kakan. Fick ihop det väldigt bra och det var nästan klart lagom till Oskar vaknade.
Tog det bara lugnt sen på kvällen bortsett från att jag gick ner och tränade en knapp timme, men det var tungt. Blev lite crosstrainer, löpning och styrka för ryggen.
Imorse vaknade vi av att Oskar vaknade vid 8:20. Då var det bara upp och hoppa för att äta frukost och fixa det sista. Lite småplock och göra frosting till cupcakesen. Hade ju köpt blå karamellfärg för jag ville ha blå frosting, men trots att jag hade i halva flaskan blev den "bara" turkos, morr!!! Men gott blev det iaf :) Cupcakes
Här är de som blev kvar...

Först gästerna kom vid 2 och sen droppade de in en efter en. Oskar fick massa fina presenter och favoriten var en leksak som man ska trycka ner bollar i hål på ovansida som sen kommer ner längst ner och samtidigt spelar fin musik.. Som tur var går batterierna att ta ut ;) Men Cissi: Oskar älskar den!!! :) Leksaker
Här är alla fina leksaker vi fick och så fick han jättefina kläder oxå av Jocke och Jessica och av Stefan och Antoaneta. Så det har vart fullt ös medvetslös här hela eftermiddagen. Vi hade min kusin här med 2 barn, Madde och Stefan med Edwin, Eriqa kom med Arvid, Mattias hade tyvärr gått o blivit sjuk, Jocke och Jessiva med sin Alvin, Cissi och sen Stefan och Antoaneta med Mario. Ett riktigt trevligt kalas!!!
Oskar har matat på som en duracellkanin hela dagen, och har bara sovit 50 min.. Han var lite trött på slutet men inte hade han tid att sova inte.. Det var inte förrän här vid halvnio när Per satt med honom i ett kolsvartv sovrum som han slocknade.
Nu sitter vi här och tar det lugnt framför Gladiatorerna.

Inga kommentarer: