lördag 28 januari 2012

Långpromenad och shopping

Ja idag tog vi en redig långpromenad. Morgonen startade vid halv nio då Per skulle iväg till ögonläkaren. Precis när han slagit igen dörren vaknade Oskar och var ledsen, så jag tog upp honom till mig och han sov vidare en halvtimme till så vi gick upp víd nio. Tog det bara lugnt, han fick sin välling och efter mycket om och men fick även jag i mig lite frukost, min nya favvo, gröt med linfrön och russin och så mjölk på det. När Per kom hem sen hade jag tänkt att träna men det blev en liten diskussion då Per skulle ut och cykla och ville göra det på dagen, och jag ville oxå träna då så man hade det gjort. Men då kom Per efter en stund på den finfina idén att ta en långpromenad. Sagt och gjort, det var bara att svira om igen, packa ihop lite käk till Oskar och knata iväg. Vi började med en tur till Kungens Kurva för att kolla på Cervera då Per hade fått presentkort där då han fyllde år. Vi var på jakt efter tallrikar. Har ett set med jättefina tallrikar ("finporslinet" ;)) men bara 6 av varje och vi ville gärna ha 8 eller 12 st men där hade de inte den serien vi har. Märket fanns men inte serien så vi (Per var det väl snarare) tyckte vi kunde gå bort till Liljeholmen och kolla där, men först tyckte vi att det var lunchdags så vi hoppade in på ett ställe som heter Thai House Wok och åt. Helt ok mat där.
Sen när vi var mätta och belåtna knatade vi vidare till Liljeholmen. Jag hade så fint satt igång min Runkeeper men den ville inte alls registrera varken hastighet eller distans så jag fick stänga av den. Hade annars vart skoj att se hur långt man gått. Lite kul var att jag fick ett sms från en tjej på jobbet när vi gick längs med motorvägen i höjd med Västberga, typ vid det stora bruna tegelhuset som tidigare tillhörde Ericsson som frågade om jag var ute på promenad med familjen. Eh ja svarade jag o undrade om hon var i närheten, då hade hon suttit i bilkö på E4:an medans vi gick förbi. Lite lustigt!
Väl framme i Liljeholmen hoppade vi in på Cervera och kollade. Där hade de servisen så det blev 2 tallrikar av varje så nu har vi 8 st. Dock var mattallrikarna beställningsvara så de fick vi inte med oss hem. Blev en sväng in på Polarn o Pyret för att köpa födelsedagspresent till Oskar. Vad det var kan jag ju inte skriva här, det ska ju va en överraskning ;) Per kollade lite på BR men de hade inte det han skulle köpa så det fick va.
Per ringde Hjalle som bor i närheten (Västberga typ) som passande nog oxå befann sig i Liljeholmen. Han befann sig på Waynes så vi hoppade in där och tog en fika. Satt och snackade ett tag och vilade benen som va rejält trötta sen kollade vi runt lite. Fyndade lite på Cubus. Ett par byxor då de enda byxorna som passar kommer rasa ihop vilken sekund som helst, 2 par linnen för 30kr st och en mascara som var 25% rabatt på. E ganska nöjd. Per hittade några bodysar till Oskar. Sen var det dags för hemresa, hade lite osis då vi precis missat ett tåg men det gick bra ändå. Oskar var på ovanligt bra humör för att ha suttit i barnvagnen hela dagen. Visserligen hade han sovit ett par timmar medans vi gick och sedan fick han sitta på pappas axlar så vi kunde lägga shoppinggrejorna i vagnen haha!

Völ hemma har vi bara tagit det lugnt. Åt lite grönsaker (morot och gurka) med dip. Oskar var väldigt intresserad av morötterna men när han väl fick en liten bit att smaka på var det inte lika skoj.. Han somnade här vid halvnio nånting och sen har vi bara suttit och slappat framför teven. Nu e jag såå trött, skulle kunna lägga mig och sova nu känns det som...

Igår hände inte så mycket för den som undrar, inte i torsdags heller.. Ner en sväng till ÖF som vanligt, Oskar härjade runt och jag snackade skit med andra föräldrar ;) bra där! Jo förresten, igår var jag ju ut till Mörby C och lunchade med en fd kollega. Va jättekul att se henne igen, Oskar ville inte sitta still efter att ha vart tvungen att hålla sig lugn på tunnelbanan hela vägen dit så lite gnälligt var det. Köpte med mig semlor från fiket vi åt på, svindyra var de men inte särskild goda.. Eller, goda var det väl, men inget märkvärdigt.. Lite synd, menmen.. Oskar va lite gnällig på väg hem, då hade han ju fått sitta stilla JÄÄÄÄTTEEELÄÄÄÄNGE men vi hoppade in på ÖF när vi kom tillbaka så blev han glad igen ;)

Inga kommentarer: