torsdag 12 januari 2012

Hurtbulle-Eva

Idag var jag så jäkla seg på morgonen, Oskar vaknade vid sju och var jättepigg och glad. Hans mor var inte lika pigg och glad, så han fick umgås med sin far så kunde jag sova vidare en halvtimme till. Tvingade mig upp för att va lite social med sonen men han verkade lite trött o kinkig så vid tiotiden fick jag honom att sova en dryg timme. Perfekt!
Gick ner till ÖF på eftermiddagen och pratade lite skit med några andra mammor medans Oskar sprang runt och charmade alla som vanligt.. Han går mer och mer, nu nästan går han hellre än kryper. Jösses...!

Efter det gick jag ner till vårt nyöppnade gym här i Sätra och tecknade mig för ett medlemsskap där. Member24 heter gymmet. Det är inget sånt där som har massa pass utan ett ganska litet place med kondidtionsmaskiner och olika styrketräningsmaskiner. Det som är bra är att det har öppet dygnet runt. Ja, inte för att jag kommer springa ner dit mitt i natten, men man kan gå ner på kvällen när Per kommit hem och köra en timme eller två. Och även på helgerna. men det bästa av allt är ju att det bara tar typ 1minut att gå ner. Perfekt!! Så idag när Per kom hem pallrade jag mig ner dit för en genomkörare av kroppen. Började med 25min på löpband, gick bättre än förväntat.. Sen blev det styrketräning för hela kroppen så man lär ha fin träningsvärk imorgon.. Eller på lördag kanske det värsta kommer..! Men det var bra där, ganska lite folk, det är bra, har kanske blivit lite folkskygg på äldre dar hahaha ;) Nä men, det är ganska skönt när man inte behöver köa till maskinerna och sen när jag var klar med det blev det 10min på crosstrainer.. Ja jävlar i min låda!
Så nu sitter jag här och slappar framför datan medans Per trampar på sin cykel. Då har vi hela familjen vart hurtiga o duktiga idag! =)

Inga kommentarer: