onsdag 11 januari 2012

Ajaj SKÄMS!

ja nu får jag verkligen skämmas igen!! Har ju inte skrivit sen nyår...!

Lite har väl hänt sen sist tror jag, får bli snabbsumering igen då ;)
Förra veckan så jobbade jag som vanligt på måndagen, och efter jobbet var det dags för babysim, men det var nåt fel på vattentermostaten (eller vad det nu heter) så det var kallare än vanligt. Oskar verkade dock inte störas så mycket av det men tyckte kanske inte att det var lika skoj som han brukar göra men det gick bra ändå. De sa att man kunde ringa kontoret om man ville ha nån kompensation typ bada en extragång men på onsdagen hade Per fått mail därifrån att vi kunde få bada på lördagen igen om vi ville så det var ju bra =)
Tisdag och onsdag hände inte så mycket. Var mest bara hemma och slappade. ÖF var ju stängt så Oskar fick härja runt bäst han ville här hemma. Sprang runt och hade sig.
I torsdags hade Per halvdag och gick iväg till jobbet vid åtta, men kom tillbaka efter ca en halvtimme, då var det strömlöst i tunnelbanan så han jobbade hemma istället. Kul med lite sällskap! =)
När han jobbat klart drog vi ner till Skärholmen för att köpa julklappar till Chrille, Carro och lilla Ellie o sen blev man typ pank ;) Hittade lite underkläder till mig då jag hade en bonuscheck på Åhlens som går ut typ imorgon.. Kan ju va dags att handla upp kanske =) Sen kom Johnny och Jenny över på kvällen och vi åkte ner till Sushikungen och åt middag, sen åkte vi hem hit och snackade skit och kollade youtube-klipp. Riktigt kul var det!!
På fredagen åkte vi hem till mamma och pappa då Chrille med familj skulle komma upp o fira jul. Det var riktigt kul och Oskar var på bra humör hela tiden. Fick jättegod lax till middag och sen blev det julklappsutdelning och vi fick massa fina saker, både vi och Oskar. Per fick äntligen sin efterlängtade julklapp från mig då jag inte hade möjlighet att fixa det till julafton. Fick en jättefin filmkamera av mina föräldrar så nu jäklar ska här filmas! Har redan filmat några fina alster, det mesta på Oskar såklart ;)

På lördagen var det babysim på morgonen sen tog vi det bara lugnt. Per stack ut och cyklade och jag och Oskar tog powernap. På kvällen åkte vi till Jocke och Jessica och hälsade på deras lille Alvin på 3v. Så jäkla söt, men det var en riktigt liten pojke det där. vägde typ 1,5kg mindre än vad Oskar gjorde när han var nyfödd. Ja, man har ju glömt hur det var när han va så liten. Oskar härjade runt som vanligt.
Söndagen var vi bara hemma och tog det lugnt.
Måndag var det jobb igen och sen simning på kvällen som vanligt. Sista gången på den här omgången så får vi se om vi fortsätter sen eller om vi bara åker och badar själva nånstans med honom.
Igår var vi nere en sväng på öppna förskolan, Oskar tyckte det var jättekul att komma dit igen och leka med alla leksaker. Var ner på förmiddagen, då är det inte så mycket barn där, det är 2 bröder som brukar vara där "stora Oscar" och lillebror Viktor. Vår Oskar kallas då för "lilla Oskar" så man ska hålla reda på dem ;)

Idag vet jag inte vad Oskar har haft för ryck.. Han vaknade till vid fem imorse och låg och hostade massa så jag tog upp honom i vår säng och sen låg han och snurrade och bökade hela morgonen fram till sex-sju nånting sen somnade han om och började böka igen till typ nio, men det verkade inte som att han va helt vaken ändå och jag var kanske inte heller helt vid medvetande men sen så slocknade han och jag med och nästa gång jag kollade på klockan var den 10,30 och Oskar vaknade nån halvtimme senare..! Ja jösses.. då var han rätt hungrig, först fick han en stor flaska välling, sen en halv portion gröt och sen en knapp dl välling till..! Gick ner till ÖF vid ett och var där tills dom stängde. Tog en tur till Skärholmen för att handla mat och Oskar somnade på väg ner, sen var han lite halvgrining på kvällen.. Satt han på golvet började han tokgrina så tog man upp honom så blev han lugn men ville ner igen efter typ 1minut varpå han började grina.. Kan säga att han somnade sött vid åtta..!

Nu ska vi kolla lite på en Jeff Dunham skiva som Per fick som lite bonuspresent =) Se vad det är för nåt!

Inga kommentarer: