lördag 21 januari 2012

Ganska lugn lördag

Ja sen sist har det väl inte hänt så mycket, var ju bara hemma i torsdags, vi tog en promenad till Bredäng för att hämta ut lite paket sen hände inte så mycket mer. Var ner en sväng i torsdags och tränade. Först fick jag o några andra tjejer som fick styrketräningsinstruktion på alla maskinerna. Det var väl ingen såndär instruktion där de går igenom personligen hur man ska sitta och så utan mer hur maskinerna fungerar och vad man ska tänka på i teknikväg och så.. När vi var klara med det blev det 5km på löpbandet igen. Fan det är skönt att springa!! Extra peppande blir det när man hela tiden ser hur långt man sprungit, hur fort det går osv. Dessutom kan man välja en "bana" där man ser hur långt man sprungit, man kan välja på 400-metersbana och ett 5km-varv. Drygt 37min tog det. Rätt kul att "följa" sitt lopp. Jag brukar ta 5km-banan men när börjar närma sig slutet byter jag över till 400metersbanan, lättare att peppa sig då när man ser hur lite det är kvar, typ ett varv eller nåt, och dessutom är varje 100meter utmärkt så när det är tungt och kanske 400m kvar ser man hur distansen minskar på displayen. Vill man kan man koppla in ajfånen så man kan lyssna på sin egen pepp-musik. High-tech värre!! Det brukar va rätt schysst musik på gymet men det är inte så högt som man kanske skulle vilja ha så man inte tänker på hur det bränner i benen.. Jepp nu fick ni en inblick i min träning haha ;)

Ja igår var vi nere på ÖF igen, Oskar va på ganska bra humör men blev lite trött sista stunden innan vi gick hem. Det var ganska mycket barn där då oxå så då blev det väl ännu tröttsammare för honom. Han är så rolig, när vi är där nere så är det som att han inte tänker på att han är trött utan bara springer omkring som vanligt, kanske att det blir lite vingligare när han går och lite gnälligt, men inget som nån annan direkt tänker på, men jag märker, bra morsa som man är =) Sen går man hem och lyfter upp honom från vagnen och då är det nästan som att han somnar på golvet, så trött är han.. Så var det nästan igår, det tog typ 1minut så sov han ett par timmar och jag passade på att slappa lite..
Sen fick ha hela fredagskvällen för oss själva då Per skulle ut med sitt jobb. Oskar ville inte sitta still som vanligt och sprang omkring som ett jag vet inte vad.. =) Han fick en jättesmart idé igår. Per hade köpt storpack med välling. Dvs 6 vällingpaket i en stor kartong. Den kartongen hade vi ställt längst in in skafferiet, nederst. På nåt sätt lyckas Oskar dra ut den och jag ser hur han sitter och pillar på den i köket. Så går jag ut i vardagsrummet och ska fixa nåt. När jag kommer tillbaka måste Oskar ha fått syn på nåt på översta hyllan i skafferiet men inte nått så då har han kommit på att man kan ju ställa sig på kartongen så når man bättre. Han är inte dum den där lilla pojken!!

Idag har det inte hänt så mycket, vi har vart rätt så sega hela familjen idag. OSkar har väl inte gjort några upptåg direkt vad jag vet. Per åkte ut och cyklade och när han kom hem var det min tur att träna. Började lite lätt med 1,5km på crosstrainer för att värma upp, sen körde jag igenom hela kroppen innan jag sprang 3km. Per springer på 11 blankt nästan så först var målet att springa under 20min men när jag hade 1km kvar så insåg jag att jag inte skulle klara det och hade då som mål att springa mindre är 22min, dvs dubbelt så längt som Per, vilket jag oxå klarade!!! =) 20:32 tog det så det var ju inte så illa!! Sen blev det hem och äta middag, duscha och slappa. Massa bra på teven har det vart oxå. Först var det Gladiatorerna, sen när vi kollade text-tv så var det Hot Shots-höjdarna och nu är det Seven men den vet jag inte om jag vågar kolla på.. Börjar bli lite trött oxå så det får nog bli sängen. Känner mig fortfarande lite hungrig, ska se om vi har nåt lätt i kylen..
Imorgon blir det nog gymbesök igen och springer lite. Gymma får bli på tisdag tror jag så kroppen får vila lite.

Inga kommentarer: