fredag 13 januari 2012

Seg dag med sushi och nya träningsskor

Idag har det vart en seg dag, Oskar vaknade även idag vid sjutiden så han fick återigen umgås med sin far medans jag sov vidare nån timme till. Då hade han även fått mat så slapp jag tänka på det ;) Gick upp där runt halv nie och tog det bara lugnt. Oskar började gnälla lite där innan tio så jag tänkte att vi tar oss väl en powernap i sedvanlig ordning och han somnade fint, men istället för att sova typ 2h blev det idag bara 45minuter...! Sen var lillskiten klarvaken! Jepp, bara att gå upp och se om han ville ha lunch då och det gick väl sådär.. Fick i honom lite mat i vart fall och lite fruktpuré. Sen blev det en tur till ÖF igen för att han skulle få leka av sig och det gick kanonbra, han klättrade omkring för sig själv så jag kunde få prata med andra föräldrar och ta mig en fika i lugn o ro =) Gick bra ända fram tills de skulle stänga, då blev det lite gnälligt och klängigt så det var bara att traska hemåt och försöka ge honom mat, men det var han inte så intresserad av utan han somnade istället och sov en dryg timme. Det behövdes nog, sen var han på mycket bättre humör efter det =)
Han har förresten kommit på hur man tar sig upp i soffan på egen hand (old news tydligen enligt Per) så det har vi ägnat massa tid åt idag, upp och ner, upp och ner...! Han har även utforskat Pers cykel som stått i hallen och lekt med sopborsten men den var jag tvungen att gömma undan då han gärna ville stå precis framför teven och vifta med den, men det ville inte jag..!

Igår när jag tränade upptäckte jag att mina skor inte va lika sköna längre som när jag tränade i dom sist, typ 1,5 år sedan så det började väl bli dags att skaffa fram ett par nya. Så när Per kom hem gasade vi ner till Skärholmen och kolla Intersport och Stadium. Hittade ett par som såg rätt bra ut på Intersport men de fanns inte i min storlek så vi rallade vidare till Intersport i Kungens Kurva där jag till slut hittade ett par som satt bra och inte kostade en miljard kronor =) Så de slog jag till på och när vi ändå var där nere i "Kurvan" passade vi såklart på att äta på Sushikungen. Alltid lika gott som vanligt! =) Idag testade vi deras nya rätter som jag tyvärr inte kommer ihåg vad de hette, sorry Sushikungen för det, men det var en nudelwok och i min var det scampi och i Pers var det entrecote. Riktigt gott var det. Till förrätt tog vi som vanligt en varsin laxtemaki. Oskar fick en egen liten tallrik med ris, japansk majonäs och avokado som han åt med god aptit, det han inte åt upp satt han istället och attackerade med ätpinnarna... Undras vad han har för inneboende aggressioner i sig...??

Så, ja nu sitter man här och slappar. Har på mig nya fina skorna såklart som det ska premiärtränas i imorgon. Får väl dock se hur det känns i kroppen, lite träningsvärk har jag, inte så allvarligt. Bara lite grann sådär så det känns rätt skönt och att man gjort nåt fysiskt ansträngande, men som sagt, ska bli spännande att se hur man mår imorgon.

Nu börjar jag bli lite halvtrött så jag funderar på om man kanske ska lägga sig i sängen o bläddra i nån tidning eller nåt sånt.

Tack o godnatt för idag!

Inga kommentarer: