lördag 14 januari 2012

Sovmorgon och träning

Ja det är väl så som rubriken säger som dagen sett ut.. Oskar vaknade vid halvnio.. Eller, egentligen vaknade han redan vid sju men han fick komma upp till oss så somnade han om igen sen vaknade han igen vid halv nio och var klarvaken. Men då Per oxå var vaken så tog han med sig Oskar och gick upp så fick jag sova vidare en stund till. Rätt som det var kollade jag på klockan så var den halv elva. Det var rätt så nice att få sova ut! =) Vid tolv stack Per ut och cyklade och jag Oskar tog det bara lugnt hemma. Tog en sväng ner till Ica och så trodde jag Oskar skulle somna då, då klockan närmade sig ett (ungefär då han brukar somna) men icke då. Han fick lunch och härjade runt här hemma. Vid två började det bli lite gnälligt så vi la oss i soffan men efter att ha legat där i fem minuter så skulle han upp och härja igen.. Ingen sova där inte..!
Per kom hem vid tretiden och jag stack ner och träna vid halvfyra. Gick riktigt bra idag med trots att man var lite mör i kroppen, men 4km på löpbandet fick jag ihop, tog 31.13min så får vi se när man klarar 5km på samma tid =) Körde genom kroppen med styrketräning och avslutade med 10min på crosstrainern. Kanske man slipper stå i vassen i sommar ;)
När jag kom hem vid fem hade Oskar sovit i knappt en halvtimme och han vaknade lite innan halvsex, inte mycket sova idag alltså.. Nu håller Per på att ge honom välling och ska se om han vill sova lite (gärna till imorgon..)
Känner mig lite seg i kroppen nu så imorgon blir det nog vilodag, eller om jag går ner och tar en kortis på löpbandet kanske.. Får se hur det känns i kroppen imorgon helt enkelt.
Tränade i nya skorna idag oxå, kändes riktigt bra måste jag säga! ;)

Inga kommentarer: