måndag 4 april 2011

Måndag

Ja så var det måndag igen, det var ju nästan en vecka sedan det blev nån uppdatering här.. Har väl hänt lite sen sist.. Har vart ute och gått en hel del, och det blir väl en 7km/gång som jag får ihop. Alltid skönt att få lite frisk luft. =) Blir ju dessvärre inga mer promenader med Jessica då hon skaffat ett "riktigt" jobb och ska börja jobba normala tider 8-17 så det blir till att traska själv. Får se om vi får ihop nån promenad den här veckan, hon börjar jobba om en vecka. I lördags fyllde Oskar 2 månader och fina presenter fick vi från mormor och morfar då jag och Oskar var med dem och handlade innan vi åkte hem till dom och sen kom Per dit som var och körde en träningstävling i Norrtälje. Oskar fick jättefina bodysar, en med polisuniformtryck på.

Sen var vi där och tog det bara lugnt, mamma lekte med Oskar och jag fick lite lugn och ro ;) Sen blev det en snabbvisit förbi min kära kusin och säga hej innan vi åkte hem. De skulle egentligen kommit hit igår, men hennes man var förkyld så vi sköt upp det till påsk istället. På kvällen kom Jocke o Jessica och Madde o Steven över med sin ännu namnlöse son som är nästan på dagen 3v yngre än Oskar. Kul att se storleksskillnden då han föddes 2v för tidigt och vår föddes 2v för sent. =)

Igår var jag ute på långpromenad igen och självklart började det ösregna när jag var ute. Fast då var det inte så långt hem som tur var, men jag hann bli ganska genomblöt. Oskar däremot låg i vagnen och hade det bra. Sen var han på väldigt bra humör resten av kvällen så då fick han leka med sin pappa medans jag tog det lite lugnt ;)

Imorgon ska vi skaffa oss en pappa till Oskar. Då är det ner till stadsdelsförvaltningen och skriva på papper så Per även blir pappa på pappret vilket han inte är nu. Annars händer inte så mycket, blir en promenad och sen ska man försöka underhålla Oskar. Nu har han börjat fatta att man kan slå till sakerna i babygymet så idag kunde han ligga där längre än en kvart innan han började gnälla.



Titta, lyfta på huvet kan jag minsann!!!



Sover sött i soffan efter att ha härjat lite med morsan



Babygymet börjar bli kul =)

Inga kommentarer: