söndag 17 april 2011

Rolig och intensiv helg

Ja den här helgen har det varit full fart! Fredagen var ganska lugn, vi var nere på en thairestaurant i Kungens kurva och åt middag då Per skulle till posten som ligger i närheten och hämta några cykeldelar han hade beställt. Det var riktigt gott och rätt skönt att slippa laga mat oxå ;) Tog det bara lugnt på kvällen och slappade framför teven för att vila upp inför lördagens äventyr. Vi skulle nämligen till Globen och se Jeff Dunham med Chrille och Carro. Mamma och pappa ställde gladeligen upp som barnvakter så de kom hit vid fyratiden så Oskar skulle hinna vänja sig lite vid att de var här innan vi skulle åka. Jeff var helt underbart rolig, jag skrattade och skrek så jag var helt hes efteråt och idag känns det som man var ute på en redig krogsväng och la sig vid fem imorse. Kommer han till Sverige igen ska jag definitivt gå och kolla på honom!! Det var riktigt roligt att se honom live, har ju bara sett små korta klipp på Youtube tidigare. Kom hem runt halvtolv och då sov Oskar så fint hos sin mormor och allt hade gått jättebra, sen vaknade han när vi kom hem och ville ha mat, sen somnade han om vid ett nångång. Helt underbart glad var Eva över det då jag skulle följa med Per på kepscup ute på Värmdö idag eftersom vi sen skulle hem till mamma o pappa och äta födelsedagsmiddag då min kära far fyllde år igår. Per skulle även storstäda bilen och då var det ju alldeles perfekt att vara hemma hos mamma och pappa för då hade vi massa barnvakter som tog hand om Oskar så kunde jag hjälpa Per så det gick lite fortare. På väg hem till mamma o pappa var vi förbi på Cykloteket för att Per skulle ha nån reservdel till cykeln och då införskaffade Per en CRT-hoodie till mig som jag kan ha på mig i sommar när vi ska supporta Per, så nu är det bara Oskar som ska ha en CRT-dress. Tyvärr finns det ju inga bebiskläder men vi sa att vi kan köpa en tempodräkt i strl XS o så tvättar vi den i 90 grader som kanske den krymper till lagom storlek. Skulle kanske ta och lägga ut lite bilder oxå men nu ligger kameran i väskan och jag sitter så bra här med Oskar så jag orkar inte gå och hämta.. Får bli en annan dag.. =)

Inga kommentarer: