torsdag 28 april 2011

Träning

Ja idag blev det hårdträning för mig! Har gått upp ett par kilon nu under påsken av allt godisätande och kanske inte allt för mycket promenader. Nu börjar ju Oskar tycka att det inte är allt för kul att bara ligga still i vagnen utan ligger och vrider och vänder på sig och "pratar" så det går ju inte så fort som tidigare när han i princip somnade så fort man la ner honom i vagnen.. Så idag när Per kommit hem och vi ätit middag fick han ta hand om Oskar så hoppade jag upp på Monarken. Ja e ju rätt klen så jag hade inte så högt motstånd, 1,5kp och runt 80 i kadens och runt 120-130 i watt, för er som kan det här med monarker, haha! Det var rätt jobbigt kan jag säga. Provade att skruva upp det till 5kp, samma motstånd Per har när han kör sina intervaller.. Hahahaha, ja jag är ganska långt därifrån kan jag säga.. Men till mitt försvar måste jag faktiskt säga att jag körde med vanliga gympadojor eftersom det sitter landsvägspedaler på och då funkar inte mina cykelskor med mtb-klossar.. Jaja, jag ska ju inte bli nån elitcyklist direkt utan mer kanske komma i form igen.. Säger jag nu och sitter här och moffar kakor..!
Oskar sover fint, han har vart lite halvgnällig idag, vet inte vad det beror på, men efter att Per tryckt ut lite gaser ur magen sover han nu fint på soffan så jag passar på att slappa lite med en kopp te. =)

Inga kommentarer: