tisdag 2 mars 2010

Städdag

Jag e så jäkla mätt! har vart inne i stan med Cissi och ätit middag och vi hamnade som vanligt på Fridays. Åt faktiskt ingen efterrätt, kors i taket, men efter den middagen var man rätt mätt. Jag är rätt mätt efter söndagens utemiddag oxå. Vi var på bio med Mattias och Eriqa och såg Shutter Island. Den var lite läskig (men jag tål ju inte så mycket..) och man måste ju såklart ha popcorn då! Efter bion var vi på Bröderna Olsson och åt vitlöksmat. Det smakade inte jättemycket vitlök om maten medans man åt den, men igår när man vaknade.. Den andedräkten var inte att leka med.. Åt först en skål med nachochips med aioli och guacamole och sen en kingsize burgare, och det var verkligen kingsize. Åt bara upp köttbiten och "tillbehören". Pommesen var bara att glömma.. Det orkade man inte, men gott var det!!
Bion var bra, kan rekommendera den. Den slutade dock inte riktigt som man trodde, men mer ska jag inte säga ;) Men jag kan säga att det var tur att Eriqa var med som hade läst boken och kunde förklara, annars hade jag inte fattat nånting ;) Nu har jag beställt boken på bokus.com så hoppas jag den kommer snart.

På jobbet har jag ägnat mig åt att städa upp efter mig själv.. Har man inte nåt att göra så ser man till att skapa arbetsuppgifter. Sen om det är frivilligt eller inte är ju inte nåt vi behöver ta upp i detta forum.. I vart fall fick jag ett samtal i förmiddags från en kille som var lite irriterad över att hans försvarare inte hade hört av sig. Gick in i målet och såg att han inte hade nån försvarare vilket jag oxå meddelade, men han hade begärt att få försvarare så jag gick och kollade i akten och mycket riktigt, han hade begärt det vilket jag även hade skrivit på min förhandlingsplan att han skulle få som sedan godkänts av en domare.. Jaja, det är ju inte så svårt, det är ju bara att ringa runt till olika byråer o ta den som kan den dagen. Efter att det var klart såg jag även att vi skulle ta in en personutredning som även det var godkänt. Detta för att man ska se om han ska få fängelse eller skyddstillsyn. Detta har jag oxå glömt. Problemet här är att de som gör denna utredning vill ha runt 5v på sig. Denna förhandling är utsatt om en vecka! Kollade med en domare som gärna ville ha en utredning så det var bara att ställa in förhandlingen, hitta ny tid och börja om på nytt.. ja som sagt.. har man inte arbete skapar man arbete.. Tur det var rätt lugnt i övrigt..

Inte blir det bättre av att jag har en fruktansvärd huvudvärk som inte ger med sig..! Blä! Känns dock mer som att det är spänningshuvudvärk och att jag är så jäkla trött.. Sov jättedåligt natten till måndag. SOmnade efter ett nånting och vaknade flera gånger. Inte kul alls. Nu ska jag bara göra klart lunchlådan sen blir det nog sängen för min del!

Inga kommentarer: