lördag 6 mars 2010

Vinterpromenad efter en hård vecka

Ja det har vart en riktig tuff vecka det här. Mycket att göra trots att det är sportlov.. Men det har ju i vart fall märkts på telefonen, har vart ganska lungt och folk har börjat ringa efter lunch, de har väl passat på att sova ut antar jag. Vi har vart två man kort och igår var vi bara tre stycken, det märktes på högarna. I torsdags var det hur mycket som helst att göra och jag fick ett tokbrådis grej 16.20 på eftermiddagen. Trodde det skulle gå snabbt att fixa men icke då. Kom inte från jobbet förrän vid fem, fast det gör ju å andra sidan inget om man sitter kvar lite eftersom det blivit lite sena mornar när SL inte går som de ska.. Fredagsmorgonen började bra och lugnt, men sen satte det fart och lugnade inte ner sig förrän vid tre-halv fyra och då gick luften ur mig totalt så jag orkade inte göra nåt. Var helt slut när jag satte mig på tunnelbanan så jag orkade knappt gå av när jag kom hem. Helt otroligt hur saker och ting bara kan suga musten ur en sådär så man bara tappar all energi...


Idag vaknade jag vid halvåtta av att klockan börja ringa då Per skulle på nån kurs och solen sken in genom fönstret. Kändes nästan som en sommardag. Sov vidare till elva nånting och gick upp och åt frukost och kollade på Let's Dance. Sen kollade jag ut och solen sken så fint och det var bara -5 ute i skuggan så jag bestämde mig för att ta en promenad. Tog med mig kameran oxå, man måste ju ha lite minnen av en sån här fin dag! =) Började gå ner till Sätrabadet och tänkte sen gå bort till Mälarhöjdsbadet för att sen vända hemåt, men det var så fint väder så jag fortsatte gå ända bort till Liljeholmen. När jag kom till nåt villaområde mellan Mälarhöjden och Axelsberg kom jag fram till en brygga och det var massa folk som var ute och gick på isen. Först hade jag inte tänkt gå ut på isen eftersom man är ensam och man vet ju inte om isen håller. Men när jag kom ner till den bryggan var det tokmycket folk ute på isen och jag tänkte att bara man håller sig till där det är upptrampat ska det väl inte va nån fara så jag traska ut där och det var helt underbart!!! Riktigt häftigt att stå där ute på isen och titta in mot land. Sen gick jag på isen ända bort till Vinterviken och upp på land igen. Sen när jag kom fram till sjön Trekanten så hoppade jag ut på isen igen och där var det ingen fara för där hade dom kört med bil och plogat upp en fin runda runt sjön så det vara massa folk som åkte skridskor och skidor och gick. Imorgon blir det nog samma promenad men från Liljeholmen och hem så man har solen i ansiktet! Det var riktigt mysigt att strosa där i solen.


Nere vid Sätrabadet













Obligatorisk idolbild













Här har jag vågat mig ut på isen













Fotat söderut













Plogad isbana vid Trekanten

Inga kommentarer: