tisdag 9 mars 2010

Mästerkocken Eva i farten!

Ja jag skulle till o laga lite lunch, köttfärssås med spagetti. Började fint med att sätta igång stekpannan, la i köttfärsen, öppnade burken med chunky salsa som jag använder hellre än vanliga krossade tomater och ställde på diskbänken.. Tog kastrullen som stod på spisen för att fylla med vatten, råkar stöta till salsaburken som flyger i golvet. Jag känner hur det stänker upp på armen och halva ungefär halva innehåller ligger på golvet. Fan tänker jag och vänder mig och ser att det är chunky salsa i precis HELA köket!!! Golvet, kylskåpet, skafferidörren och sist men inte minst.. TAKET!!! Såklart var jag ju tvungen att ta kort...
Golvet....
Kylen...
Och... taket...!
Ja ni kan ju tänka er hur det skvätt ni som vet hur köket ser ut...! Jag är nästan lite imponerad över hur bra jag lyckats! Jag menar, ska man drälla kan man ju lika gärna göra det ordentligt!

4 kommentarer:

Per Kumlin sa...

Fan älskling dig kan man ju inte lämna ensam hemma.
Efter några veckor i den där takten kommer det inte finnas någon lägenhet kvar....;o)

Eva sa...

Men jag hade ju städat upp efter mig ju! Du märkte ju inget när du kom hem!
Så du får se till att stanna hemma och ta hand om mig så jag inte eldar upp lägenheten ;)

Eriqa sa...

Snyggt jobbat Eva :-)

Eva sa...

Ja jag e rätt stolt över mig själv måste jag säga! =)