onsdag 17 mars 2010

Happy Holiday

Ja så har man jobbat sin kortvecka då. Det var sååå skönt med kortvecka. Har dessutom haft hand om tvistemålsposten så då behöver man inte riktigt jobba ihäl sig som tur är. Känns som rena semestern jämfört med brottmålen. =)
I helgen var jag hemma hos mamma och pappa, det var riktigt trevligt tycker jag. Åkte dit i lördags em samtidigt som Per åkte till båten och så åt vi middag och kollade melodifestivalen och dissade alla bidragen. Alltid lika kul! =)
Söndagen blev lugn, var ute och gick en sväng med mamma runt kvarteret och sen tog jag en promenad själv runt om i Bollstanäs och kollade till min gamla högstadieskola bla. Den såg ut som den alltid gjort. Åkte hem vid femtiden nånting sen gick jag och Per ner till den nya kolgrillen som äntligen öppnat nere i centrum. Det var kanongott och det var hur mycket som helst. Inte ens Per orkade äta upp allt.
Jobbet har gått som vanligt de här dagarna. Har vart ute och långpromenerat oxå både måndag och tisdag. Började knata från jobbet och tänkte jag skulle gå till en busshållsplats som heter Gustav Adolfsvägen som ligger längs med Glömstaleden som går ner till Masmo. Gick på en gångväg som går längs Glömstaleden men jag missade att svänga av där busshållsplatsen var så jag fortsatte ner till Masmo. Dock tog gångvägen slut en bit innan Masmo och jag hamnade i nåt bostadsområde så jag fick ringa Per så han fick guida mig ner till tunnelbanan. Blev en fin liten promenad på drygt en timme. Tog samma vända igår, men då gick jag bara till busshållsplatsen som jag tänkte gå till i måndags.
Hade tänkt träna ikväll och bokade in mig på ett bodycombat-pass men det var fullt så jag kom inte med. Sen tänkte jag att jag skulle åka och styrketräna istället, men nu när jag satte mig så kände jag att det var rätt skönt att bara sitta o njuta av att va ledig. Tänkte istället hoppa upp med Per imorgon bitti och åka iväg och morgonträna så kan man slappa sen.
Ska åka ut en tur till Sickla och luncha med mina kompisar Sussie och Natta. =)

Inga kommentarer: