tisdag 23 mars 2010

Sjukstuga

Ja, jag blev visst lite sjuk i söndags. Tog det bara lugnt i fredags och städade lite. Åkte över till Nathalie på kvällen och drack lite vin och var hemma vid ett på natten. Det var trevligt, satt och snacka skit bara. I lördags var jag med Per till Ågesta, han skulle åka skidor. Jag tänkte jag skulle ta en promenad i ett av spåren som finns där. Hittade et 6km-spår som jag tyckte skulle va lagom att gå. Jo hej du. Det var inte det lättaste med 2dm mjuksnö att pulsa omkring i.. Jag tänkte först att jag skulle bege mig ut i 10km spåret men det var tur att jag inte gjorde det för jag var helt slut när jag kom tillbaka. Sen åkte vi och skulle "bara handla lite middag", kom ut med 2 stora papperskassar och en plastkasse. Tog det bara lugnt sen på kvällen.

I söndags var jag bara hemma och kände mig lite småseg när jag vaknade. Låg kvar en stund efter att Per hade stuckit ut och träna men gick upp vid halvelva. Tänkte åka och styrketräna men kände mig lite seg så jag bestämde mig för att träna hemma i stället med en dvd jag fått tag på. Träningen kändes bra, men efter en timme började jag känna mig riktigt seg och konstig i kroppen. Kändes som nåt mellanting som när man har feber och träningsvärk. Kollade temperaturen men hade ingen feber. Tog en ipren och sen kändes det bra igen. Sen kom Jocke och Jessica över en stund på kvällen och vi kollade på film, sen kom ömheten tillbaka igen. Tog ett tag innan jag somnade, klockan var över ett tror jag och vaknade igen vid tre tror jag klockan var och kunde inte somna om. Hade jätteont i kroppen och pallrade mig upp efter nån timme och tog en till ipren och kollade tempen. Då hade jag lite drygt 38 grader. Jepp feber var det. La mig igen och lyckades somna nån timme och vaknade vid fem igen och låg i stort sett och bara väntade på att klockan skulle ringa så Per skulle gå upp. Gick upp samtidigt med Per och drack lite te sen la jag mig och sov igen och lyckades sova ända till lite efter tolv. Gick upp o kollade lite dålig mitt-på-dagen-teve.. Gick o la mig igen vid halvtre och sov till ca sex när Per kom hem så fick han ta hand om mig. Inatt gick det lite bättre att sova. Somnade hyfsat snabbt men vaknade vid tre nånting och var jättefrusen och hade jätteont i kroppen. pallrade mig upp efter ett tag och tog en ipren igen (jepp, här lever vi på ipren, ramlösa och glass!) och hämtade en filt. Lyckades somna om igen efter en timme kanske och sov ända till klockan ringde vid sju. Då höll jag på att svettas ihjäl istället av filten..! Somnade om igen i vart fall utan problem så det var skönt. Sov ända till ett idag o sen har jag bara legat och kollat på teve och slöat. Har känt mig piggare idag så det är ju tur det, att det går åt rätt håll. Ska va hemma imorgon oxå men satsar på att gå till jobbet på torsdag.


Begriper inte vad det är som orsakat detta. Har inte direkt umgåtts med människor som är sjuka så jag vet inte vad det beror på. Kanske för att det varit så mycket att göra på jobbet och sen när man äntligen tar det lite lungt så hoppar alla bacillerna på en. Jaja skitsamma, det går åt rätt håll i vart fall som tur är. Hoppas kunna sova hela natten inatt utan att vakna o ligga o vrida och vända på sig i flera timmar.


Inga kommentarer: