torsdag 11 februari 2010

Torsdag kväll

Och man har jobbat en hel vecka igen. Rätt otroligt att tiden går så fort!

Kan i vart fall konstatera att det har vart en seg vecka! Den där lugna hemmakvällen med vin i lördags blev det inte så mycket av. Eller, det vart i alla fall inte så lugnt som vi hade tänkt, efter att ha druckit lite vin kom vi på att det skulle vara rätt kul att gå ut och dansa, så vi stack till Patricia och dansade loss tills dom stängde, sen åkte jag med Nathalie hem och sov över hos henne. Blev inte så många timmars sömn då jag inte sover så bra när jag druckit så det var en seg Eva som kom hem vid halv tolv på förmiddagen. Då hade Per redan kommit hem och var inte så pigg han heller så vi sov nån timme innan det var dags att gå ner med tvätten. Sen tillbringades dagen med att sova och tvätta. På kvällen åkte vi till Solberga och åt pizza med några kompisar som bor där, den satt fint! =)

Var fortfarande trött i måndags. Var så seg så jag inte ens orkade sminka mig så jag fick några fina pikar av mina snälla kollegor som trodde att jag var sjuk eller att vi hade bråkat här hemma, men nej då! =) I tisdags var det lite avslutningsmiddag för en av våra notarier som slutade igår. Då var vi kvar på jobbet och det bjöds på paj och vin till självkostnadspris. Det var riktigt trevligt och hela enheten var med utom kanske 3st. Kom inte hem så farligt sent så man kom isäng hyfsat tidigt. Igår blev det lugnt, Per hade vilodag så vi var bara hemma och tog det lugnt. Kollade på The Dark Knight på bluray-dvd. Inte för att jag fattar vitsen med blu-ray, då jag inte ser nån större skillnad på en blu-ray film och en "vanlig" dvd-film, men det ska visst va bra säger dom som kan det där (Per tex), jag satt och halvsov framför teven och somnade tidigt igår kväll.

Hade tänkt träna idag och hade anmält mig på ett streetdance-pass i Hornstull som började kl 18,00. Jag brukar hinna hem emellan om allt går som det ska. Det gjorde det inte idag! Först var bussen försenad, men jag såg att det fortfarande var lugnt när jag kom till Masmo. Då fick jag se t-baneskylten som visade "Ropsten 12min" Nope, kommer inte hinna hem, packa väskan och sen iväg igen, så jag hoppade av i Skärholmen för att handla middag på Ica (det är så dyrt på vår ica-butik) och tog en tur i centrumet. Rätt som det är blir det strömlöst i ena halvan av centrum. Ica Kvantum tillhör den halvan! Där gick det inte att handla, så det var bara att åka hem och handla på dyr-ica. Som tur var så skulle jag inte ha så mycket så det fick gå för den här gången.. Nu ska vi sätta oss och äta lite pannkakor och kanske kolla på nån film.


Inga kommentarer: