torsdag 25 februari 2010

Torsdag em

Jaha så var det torsdag igen då. Sitter kvar en stund på jobbet då jag ska träffa en kompis, men vi ska inte ses förrän runt halvsex så jag får passa på att skriva några rader.
Igår var jag på hälsokontroll som vi får genom jobbet och jag var så frisk så. Trodde jag skulle ha brist på både det ena och andra med tanke på mina kostvanor som inte är det allra bästa, men inte då. Lite lågt blodtryck bara, men hellre det än att ha för högt. Enda problemet med det var att det kunde bli jobbigt om man tex badar bastu eller om man är ute när det är varmt och fuktigt, och precis det problemet har jag! Jag tyckte det var lite halvjobbigt när vi bastade och satt i de varma källorna ute på Hasseludden, ville gärna ha huvet ute i kylan. Trodde mest det berodde på att jag druckit för lite då vattenintaget inte heller är det bästa, men det var visst blodtrycket. Känns skönt att få det bekräftat.
Åkte faktiskt ersättningsbuss igår till läkarn. Det låg ute i Huddinge och jag skulle inte va där förrän vid 9,30 så jag tog bussen. Det tog säkert 45min till Liljeholmen pga all trafik, sen fick jag stå och vänta på tvärbanan och sen var ju såklart pendeln försenad så jag halvsprang bort till läkarn som tog typ en kvart. Ingen kondis här inte! Man var ju helt genomsvettig när man kom fram.
Var och hälsade på mamma en sväng oxå och hjälpte henne att tvätta håret. Satt väl där till lite innan 8 innan det var dags att bege sig hemåt. Då hade faktiskt tunnelbanan börjat gå så det var riktigt skönt att åka tåg hela vägen hem.
Imorse gick det inte lika bra. Tunnelbanan gick som den skulle, men då jag var lite sen så missade jag precis den jag brukar ta och fick vänta på nästa. Valde då att hoppa av i Liljeholmen och ta tvärbanan istället för att springa mellan Mariatorget och Stockholm Södra. Vilket iofs inte hade gjort nåt.. Jag var 10 min tidig till Årstaberg och sen visade det sig att tåget var 10min sent (till slut kom det, 20min försenat). Så jag hade ju hunnit till Södra och dessutom sluppit frysa..! Jävla SL! När tåget väl kom var det knökfullt och såklart tränger man sig ju på, man vill ju inte vänta en halvtimme på nästa tåg som oxå är försenat... Suck.

Nu ska jag börja packa ihop och se hur länge man måste vänta på tåget in till stan då. Det var "bara" 5min sent enl realtidsinformationen på sl.se, men den verkar ju visa lite som den tycker.. Kommer väl när jag kommer...! *suck*

Inga kommentarer: