söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Så var det alla hjärtans dag i år igen då! =) Känns som att det är lite överreklamerat alltihop och nåt som butikerna hittat på så vi ska slösa massa pengar, men nåt kul måste man ju hitta på. Vi pratade lite igår om vad vi skulle göra och då var vi inne på att ta en bio och middag nere på Heron City, men kollade lite på SF's hemsida men kunde inte hitta nåt kul som går på bio nu så jag satt väl mest och funderade på vart man skulle kunna gå och äta utan att få köa i två timmar men kom inte på nåt direkt. Per stack ut och tränade imorse som alltid. Själv var jag hemma och sov vidare och sen tog jag en tur ner till Skärholmen och kollade lite. Hittade en dvd till Per, jag tyckte att nåt kan man väl ge i vart fall. Sen självklart lite gelehjärtan =)
När jag kom hem vid halv två hade Per redan kommit hem (han skulle va hemma vid tre senast sa han) och hade duschat var klar. Så började han prata om att han skulle åka ner till Ica o handla, men verkade inte tycka att jag skulle följa med så jag tänkte att jag sitter väl kvar hemma då, men lagom tills han skulle gå så ändrade han sig och tyckte att jag skulle med i alla fall. Jaha, bara på med kläderna igen då. Tur man hade gjort sig i ordning då och inte stod där i pyjamasen oduschad o allt. Gick ner till tunnelbanan och åkte in mot stan.. Eh, jaha vart ska vi nu då undrar man ju såklart. Nu är det ju ingen idé att fråga Per eftersom han är ganska bra på att inte avslöja sig. Turen gick till Slussen där vi bytte perrong och vi hoppade på gröna linjen söderut. Jaha, vart fan ska vi nu då???? Gick upp mot Folkungagatan och då började jag ana vart vi skulle. Och jag hade rätt. Det blev ett besök på Göta Lejon och Grease - Den svenska versionen med Marie Sernholt och Sebastian vad han nu heter som var med idol.

Den var riktig rolig och det var kul att se hur det hade tolkat Stockholm på 60-talet. Kan rekommendera ett besök. Det var riktigt mysigt och efter det gick vi till en grekrestaurang på Folkungagatan. "en till grek på söder" eller nåt sånt hette den. Sen gick vi till Slussen och åkte hem, så nu sitter vi här!

Per ska skriva klart sin blogg o sen blir det väl till att gå och lägga sig. Ska ju upp tidigt imorgon igen. Snark vad helgerna går fort!!! Men men, snart sitter man här igen och det är fredag! =) Kan även meddela att jag har fortfarande träningsvärk sedan fredagens träning..!

Inga kommentarer: