söndag 21 februari 2010

Så var det söndag igen

Och snökaos och svinkallt ute!!! -14 grader var det när jag kollade termometern för en liten stund sedan.. Och Per är ute och cyklar. Galning! Själv försöker man hålla sig inne så mycket som möjligt! =) Ingenting fungerar ju som det ska! I fredags när vi skulle åka hem hade jag tänkt åka in till stan först och kolla lite på längdskidor. Per köpte ett par i torsdags så jag tänkte att man kan ju alltid kolla om det finns nåt kul och vad det kostar. Men det gick inte så bra...! Först fick vi vänta en halvtimme på tåget. När det äntligen kom så åkte vi 20 meter, sen stannade tåget igen för han hade fått nån indikation på bromsfel så vi kunde inte åka vidare. Så vi backade tillbaka till stationen och jag orkade inte stå där så jag hoppade av och tog bussen hemåt. Den gick däremot mycket bättre, den kom direkt när jag kom till hållplatsen. Tunnelbanan kom som den skulle, men inte den som skulle mot Norsborg. Där stod det 29minuter...! Åkte en sväng till Skärholmen och Liljeholmen men där var det rejält utplockat. Då blev jag lite irriterad och orkade inte åka runt mer så jag åkte hem istället. Igår skulle Per åka och hämta sina skidor ute i Bromma, sen skulle han ut och teståka. Jag ville helst åka hem och inte va ute alls då det snöade och blåste rätt rejält (det var klass 2 varning) men vi åkte till Lida och Per stakade iväg. Själv gick jag ett varv på en 4.4km bana. Det var rätt tungt då det inte var upptrampat nånting. Bara två skidspår på vardera sidan.. När jag kom tillbaka höll jag på att förfrysa benen så jag gick och fikade istället medans jag väntade på Per. Han kom efter typ 1,5h och det hade inte gått så bra då det visade sig att dom i butiken inte hade vallat skidorna ordentligt. De hade bara satt på glidvalla, men inte vallat så de skulle fästa i snön.
Sen åkte vi hem och duschade för att tina upp lite, sen åkte vi och hälsade på mamma som verkade må mycket bättre nu och såg mycket piggare ut! =) Satt där några timmar sen åkte vi hem genom stan och stannade på Mandarin City och åt middag. Satt riktigt fint med mongolisk buffé! Sen var man mätt och belåten! =) KOm hem vid halvtie sen kollade vi på film och bara slappade.
Nu går jag hemma och plockar lite sen ska jag åka o hälsa på mamma igen om jag kommer dit.. Såg precis på sl's hemsida att det är insatta ersättningsbussar o grejer så vi får väl se då hur lång tid det tar! =)

Inga kommentarer: