tisdag 23 februari 2010

Ännu en dag med snökaos..

Eller ska jag kanske säga SL-kaos..! Mer passande beskrivning.. Det var ju bara att konstatera imorse att tunnelbanan inte gick idag heller, så jag mutade Per med middag så han skulle skjutsa mig till Älvsjö (han var inte omutbar ;) ) så vi stack iväg runt halvåtta nånting. Jag hade räknat ut fint att vi skulle hinna med 7.50-tåget och dessutom hade SL gått ut med att det skulle vara kvartstrafik i rusningstid. Per hade tänkt parkera vid Älvsjö och tog tåget även han. När vi kom upp i vänthallen var det bara att konstatera att inget tåg skulle komma innan 8.10.. Detta innebar alltså alla tåg. Per insåg att det var ju inte så stor idé att stå där och glo för att sen inte veta hur tågen från centralen skulle gå så han tog bilen till jobbet. Själv hade man ju inte så mycket val... Tåget kom in runt 10 över 8. När det väl kom in stod vi och väntade ett bra tag vid stationen innan vi rullade iväg. Då gick det bra som tur var och jag var "bara" en halvtimme sen.

Dagen gick bra, fick börja med att stressboka en häktningsförhandling där jag typ inte fick tag på nån av dom jag behövde få tag på, men som alltid så löste det sig i slutändan, även om det inte känns så när man är mitt uppe i det. Lite roligt var att jag fick träffa en advokat som jag haft en del telefonkontakt med i detta ärende samt en del andra mål. Jag skulle ha faxat över ett papper inför förhandlingen, men han hade inte hunnit förbi kontoret så han frågade om jag kunde komma ner till "receptionen" med det. Ja så klart. Är ju alltid kul att hälsa på folk man pratat med i telefon och få ett ansikte på dem. Resten av dagen passerade utan problem, men man var rätt slut efter den persen man hade haft på morgonen..

Sen var det dags att åka hem, då började nästa pers! Tänkte jag skulle ta tåget till Älvsjö och sedan 163 därifrån som går förbi Bredäng och sen till Sätra industriområde. Jodå, tåget var ju såklart försenat men det rullade in lagom till jag kom ner på perrongen så jag hoppade glatt på. Toppenbra tyckte jag. Sen hände... NADA! Vi stod still, inga utrop om vad som hände eller nånting. Stod och funderade på om jag skulle gå och ta bussen i alla fall, men tänkte att om jag går av nu kommer ju tåget att åka iväg.. Så jag stod och fundera och efter en kvart ca så hoppade jag av. När jag gått över halva perrongen hör jag inifrån tåget att de nu fått grön signal (signalfel alltså..! ovanligt..) så jag hoppade snabbt på igen. Åkte så fint till Älvsjö och där kom bussen nästan på en gång. Men det var ju inte bara jag som skulle med! Det var knökfullt så det var tur det inte var sommar, då hade man stått med näsan i nåns armhåla. Inte så nice... Men de flesta gick i Fruängen så då fick man sittplats! Sen hoppade jag av bussen där den åker över motorvägen. Typ vid Preemmacken för er som vet hur det ser ut här ;) och gick därifrån hem. Det var inte så kallt till att börja med, men sen blev det jävligt kallt om benen. Jag tyckte jag pinna på rätt bra och borde fått upp blodcirkulationen men tydligen inte.. Kom hem runt sextiden.. Tog "bara" 1,5h hem.. Sen blev att sjunka ner i soffan och vira in sig i filten och försökan få upp värmen.. Så nu sitter jag här ensam. Per är ute vid Lida tror jag och åker skidor med Hjalmar och ska väl få lite tekniktips, men han borde va på väg hem nu snart hoppas jag.

Nu ska jag i vart fall gå och lägga mig.. Sitter nästan och sover här i soffan.

Inga kommentarer: