tisdag 30 september 2008

Telefonsamtal

Haha, kom idag att tänka på när jag för några veckor sen blev uppringd av en säljare från Telenor som ville sälja på mig ett mobilt bredband...

Jag svarade såklart och han presenterade sig, inte vet jag Pelle kanske och hade ett supererbjudande på mobiltbredband, o så är vi igång:
Säljaren: Ja det är ju jättebra, du kan ju surfa överallt..
Jag: Ja jo det är det säkert, men vi har ingen bärbar dator, bara en stationär..
S: Jaha, men det fungerar ju även på vanliga datorer, du bara kopplar in den med en usb-sladd
J: Mmm.. men vi har redan bredband, genom Telenor, en av deras snabbare uppkopplingar
(här nånstans kommer ett långt utlägg om vilket superduperbrakalaserbjudande han har att komma med, tre månder gratis, och sedan resten av året för 249kr eller nåt sånt)
J: jo men som sagt.. vi har redan ett bredband...
Då försöker han övertala mig genom att säga att jag kan få prova en månad utan tvång"bara för att testa och jämföra. Jag börjar här bli smått irriterad över att han inte ger sig, och funderar på att tacka ja, för att slippa höra skiten. MEN! Jag är alltid sån att jag går på allt möjligt skit som dessa försäljare har, så jag tänkte att nä nu jävlar ska jag vara duktig o stå på mig, så jag fortsätter o säga nej. Efter ett tag frågar jag hur snabb uppkopplingen är.. typ 7mb/sek.. Vi har typ 100mb/sek vilket jag oxå meddelar Pelle!
Jaha, svarar han lite drygt, måste ni ha så snabbt???
Öhhh.. man blir ju smått ställd av den kommentaren.. så jag stammar fram nånting typ "eh jaaa..." Hade egentligen mest lust att säga "skit i det du" men jag fann mig inte riktigt.. Ungefär här nånstans inser han nog att jag inte är intresserad och lägger på efter 10minuters samtal..
Tycker han borde insett det tidigare.. har ju gett honom några chanser..
1. Vi har bara en stationär, vad har jag för nytta av att kunna sitta uppe i Jokkmokk o surfa??
2. När jag säger att vi redan har bredband, ett av de snabbare dessutom från samma leverantör
ett tredje finns väl kanske inte riktigt, men varför betala 249:-/månaden för 7mb när jag, som idag, betalar 290kr för 100mb????

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha försäljare är så tröga och dryga..
Vid varje försäljaresom ja möter, kommer jag på dom väskbärarna i Egypten som ville ha dricks å jag inte fattade det å säger "ah yes.. eh.. you can leave now"

Anonym sa...

Idiotpelle, han borde förstått det direkt i behovsanalysen och tackat för sig.. han var nog ny på jöbbet =)

Mirrors är nerladdad å ligger i beredskap hehehe