tisdag 2 september 2008

Tisdag

Och en tråkig dag, vilket jag läst på andra ställen att det inte är bara jag som tycker.. Men snart är det väl läggdags, vips så är det onsdag och nästan snart helg igen.. Och nu blir det ju nästan till att man kommer kunna va hemma och vila på helgerna. Per hade sin sista stora tävling nu i helgen nere i Varberg där han kom tvåa i sm i långlopp! Riktigt skoj med ett bra avslut på de stora tävlingarna..

Själv åkte jag till körskolan igår och harvade. Gick bra o det känns som att det börjar fastna en del (vilket jag aldrig hade kunnat ana för ett år sedan) Skulle nog kunna skriva upp nu. Kruxet är bara att dom gjort om reglerna så nu måste man både skriva o köra upp samtidigt, inom loppet av två veckor... Helst samma dag.. Kan ju bli intressant då det redan nu är långa köer. Systemet som är nu innebär att om man skriver/kör upp första gången ska man inte behöva vänta mer än tre veckor.. Den väntetiden är på 5-6 veckor. Kör man upp för typ 2-3e gången är det lite längre väntetid.. Lite längre innebär i detta fall nån gång efter årsskiftet...! Joråsåatte... Blir nog bra det här! Och det roliga är att, nu, missar man på ett prov måste man göra om det inom två månader, annars måste man göra om båda proven. Undrar hur det går om det är så här lång väntetid redan nu....! Jomenvisst.. vi får väl se....!

För övrig kan jag bara tillägga att om 44 dagar är vi i Egypten! ;)

Inga kommentarer: