söndag 7 september 2008

lång dag!

Upp med tuppen imorse kl 07,00! Tävling såklart!! 8.00 satte jag mig bakom ratten för att köra till tävlingen i Fiskartorpet, vilket innebär körning både på E4:an och inne i stan. Tur det inte är så mycket trafik ute. Men det var rätt kul faktiskt!
Per startade klockan 10.00 och kommer springande till bilen en minut innan start o säger att blodsockret är lågt. Inte bra! Själv hann jag knappt reagera innan han dragit iväg till starten. Sprang dit och hann som tur va se starten och fick även några bilder. Det gick bra första varvet, då ledde han, men sen tappade han och såg riktigt trött ut, men efter att han dragit i sig energikakor, gel o sportdryck kom han igen på slutet och kom trea till slut. Riktigt bra jobbat! Det var varupriser den här gången, keps, t-shirt (som om vi inte hade tillräckligt av dom) o nåt cykeltillbehör. Kom hem strax efter två, men inte kunde man sätta sig o slappa då inte! Nej släktmiddag var nästa punkt på schemat. Det var riktigt trevligt! Bjöd på kycklinggryta med kantareller! Mums, gottigt! Kantareller var ju år o dar sen man åt.
Igår var vi nämligen på "Bondens Marknad" inne i stan och fick med oss hem både honung, äppelmos och kantareller som jag tvingade Per att köpa eftersom jag, as usual, är som min mor och aldrig har kontanter på mig.. ;) Visa-kortet är min bästa vän! HAHA!

Nu sitter jag här o sippar klart på sista lilla vinskvätten från boxen och jag kommer somna sött inatt!! Det är en sak som är säker!

Inga kommentarer: