tisdag 16 september 2008

Bellmanstafetten

Ja då var man klar med den då.. TUNGT är väl det enda ord som kan beskriva den turen.. Suck.. Fem kilometer.. Tänkte att man klarar väl iallafall 2 eller 3 kanske, sen får man väl gå o springa om vartannat.. Jo tjena..

Kändes rätt bra innan, var väldigt taggad o tänkte att det här kommer nog gå kanonfint! Per startade samtidigt som mig, då vårt "proffslag" hade två bortfall pga sjukdom, så fick han rycka in. Detta innebar alltså att Per sprang iväg på deras tredje sträcka och jag på vår andra..

Starten gick över en gräsplan, sprang iväg på den, ut på asfaltsvägen och tyckte efter en stund att jag har ju sprungit riktigt långt nu, säkert 1,5-2km.. Ser en bit bort en skylt med "1km" i stoooora bokstäver.. Ser dessutom Per framtrippandes på lätta ben ännu längre fram blev man ju nästan lite deprimerad.. Insåg att jag nog inte kanske va så pigg och att det kommer bli en låååång tur.. Och det blev det.. Och mestadels asfalt.. Inte riktigt det underlag jag tränat på.. Blev bara omsprungen av folk hela tiden.. Som var ute på sin tredjesträcka.. Vi var som sagt ute på vår andra..
När det var ca 1km kvar till mål stod alla de som inte va ute o sprang och hejade fram oss andra den sista biten..

(Jag ser ju glad ut iallafall, men observera att detta var bara typ under en minut av de 36 minuter som det tog...)
Tänkte då att nu är det ju inga problem, kommer klara sista biten galant.. Nä, det gjorde jag inte.. Kom in på målområdet där jag skulle lämna över till nästa löpare o hade inte ens koll på vart jag skulle, så trött var jag...

Yes så här pigg o glad var jag!! ;)


Sen övergav Per mig för att åka iväg på kryssning (okej då, om du köper present till mig.. ;) ). Själv skulle jag ut med hela avdelningen och äta middag och shake'a loss på Cliff Barnes. Åt en riktig god hamburgare och lite rötjut till det.
Sen var det dans till gamla schlagers och annan trallvänlig musik! En riktigt trevlig kväll. Söndagen spenderades i soffan, ätandes popcorn och filmvisning.. Eva-vänliga filmer nu när Per inte va hemma såsom LoveActually och nån mer som jag inte kommer ihåg just nu.. Tecken på hur dålig den var eller att jag bara va lite trött?? ;)

1 kommentar:

Per Kumlin sa...

Du skulle tagit rygg på mig så hade du haft något att jaga...;o)

Men du sprang så fint Älskling såg riktigt bra ut när du kom där vi stod och heja.

Du skulle varit med på kryssningen och fått käka riktig buffe i stället för den där lilla hamburgarn....;o)