söndag 28 september 2008

Wrooomwrooom

Yes gott folk jag har kört bil! =) I morse åkte vi till Örebro, Per skulle tävla ett par mil utanför så ca halvtie åkte vi hemifrån, vilket va lite i senast laget, så jag fick inte köra dit.. Lika bra det ändå kanske då jag var så jäkla trött! Satt mest o halvsov hela vägen dit.

Tävlingen gick lite segt för Per då även han var trött, men han slutade på en tredje plats i årets Svealandsmästerskap, så det blev lite prisutdelning och han fick en fin plakett.

När vi var klara där skulle jag sätta mig bakom ratten o köra hela vägen hem. Var fortfarande lite trött och kände mig lite osäker då jag inte kört på två veckor så jag sa att jag kan köra ner till Örebro, eftersom vi skulle äta dör, så får vi se sen. Men det gick riktigt bra och fick prova på lite stadskörning. Visserligen bara rakt fram men ändå.. ;) Parkerade oxå och det gjorde jag riktigt fint!! =) Men det kändes bra så jag fortsatte ända hem och fick även göra det som är mitt största orosmoment, påfarten till motorvägen. Men det var inte så mycket bilar som tur var. Efter ytterligare några av- och påfarter då vi körde E20 genom Södertälje hamnade vi i bilkö.. det var en upplevelse.. Har aldrig kört i bilkö förr, det gällde att ha koll på alla 1500 bilar man hade framför så man inte körde in i nån, men det släppte vid avfarten Rönninge/Salem, sen var det ta mig tusan bilar överallt, lite läskigt men jag höll mig i min fil. O så säger Per "men det här är ju inte mer bilar än vanligt" Nä kanske inte, men då har jag suttit på passagerarstolen o inte behövt bry mig! Svängde av lite tidigare för vi skulle tanka och sen körde vi lite småvägar hem. Körde även ett varv genom Kungens Kurva för att lära mig köra i rondeller, svänga och att ha lite uppsikt.. Nu ska vi bara se till att nöta det här så ska det nog gå bra!!

Förresten, bara 12 dagar kvar att jobba nu! Sen skiter jag i jobbet o drar iväg på en välförtjänad semester!!!!

O sen ett litet filmklipp jag kom att tänka på idag

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA den är så jävla bra! =D

"Oh no you don't"

Skeleton Key ska kolla upp och in =) tack!