torsdag 1 december 2011

Smart shopping och lite segt här hemma...

Har inte hänt så jättemycket här hemma, var på lite babyrytmik i tisdags, kul såklart och Oskar höll sig vaken hela tiden, men lite seg på slutet och sen somnade han på tunnelbana hem.. Vaknade inte ens när jag skulle lyfta ner honom i vagnen när det var dags att gå av eller när jag lyfte ner honom i sängen igen.. Då e man bra trött. Tänkte lägga mig o sova själv men jag satte mig o slappa framför teven, rätt skönt det med, med en kopp te =) Annars hände väl inte så mycket spännande tror jag, blä man har ju inget minne haha, känner mig som en guldfisk.. ;) Annars brukar det va Per som e guldfisk här hemma, men vi får dela på den rollen nu.. ;)
Igår vaknade Oskar fint vid halvåtta och var pigg som en mört, så det blev ett förmiddagsbesök på öppna förskolan istället. Var en del ungar där och Oskar kravlade omkring som vanligt. Sen gick vi hem vid 12 och Oskar åt en halv burk med mat sen däckade han fint efter det och sov ett par timmar. Sen visste jag inte riktigt vad vi skulle göra här hemma så jag gick tillbaka ner till öppna förskolan igen. Tog det bara lugnt resten av eftermiddagen vad jag minns.. Samma sak där, kommer fan inte ihåg vad som händer här hemma, men antagligen inget intressant så man bör komma ihåg det.. ;)

Idag var jag dock jäkligt smart måste jag säga.. Har i ett par månader haft tankar på att besöka en secondhandbutik i Västertorp som haft en lapp uppsatt på ÖF och handla lite kläder men det har lixom inte blivit av. Så idag när Oskar sovit middag och fått i sig lite mat (typ 4 på eftermiddagen) fick jag äntligen arslet ur vagnen och pallrade mig ut i ovädret. Storm (nja kanske inte, men jävligt blåsigt dock..) och regn och där kom jag! Oskar hade det varmt o skönt i regnet. Så kom jag äntligen dit efter en halvtimme cirkus och gjorde lite fynd. En PoP-mössa, en fleecejacka, 2 par byxor, 1 body och en tröja, allt som allt 200kr. Tycker jag var en bra deal, fan en PoPmössa kostar ju 100-150kr i vanliga fall så det var ju finemang. Det var lite kul med mössan, det var typ den enda jag tyckte såg lite rolig ut och som satt hyfsat bra på Oskar (lite stor men han växer ju fortfarande) och sen när jag skulle betala säger tjejen som jobbar där att den har tydligen hängt där jättelänge och ingen har vart intresserad av den, så det var nog meningen att jag skulle ha den ;)

Oskar har vart lite halvupponer i humöret idag, han sov lite halvdåligt inatt oxå så jag vet inte om det kan bero på det, men han sov till 8,30ca, sen gick vi ner till ÖF lite efter 10 och då var det bara vi där. Han brukar i vanliga fall kunna sätta sig i ett hörn och mer eller mindre skita i att jag är där, men nu skulle han hela tiden ha koll på vart jag var och ville gärna va där jag var. Inte att han var lessen eller nåt men koll skulle han ha, t.o.m så ÖF-personalen inte tyckte att han va samma glada jag, men det är man ju inte själv heller alltid så det var väl inge konstigt.. Gick hem vid halvett och tänkte han skulle få lunch och gav honom köttfärs o spagetti, men det ville han inte alls ha och satt bara och grina så jag tog upp honom och så satte vi oss i soffan, så tog det typ 2 minuter, sen sov han. Sov ett par timmar sen gjorde jag ett nytt försök med köttfärsen, men det ville han inte alls ha så jag tror han e lite emot det, jag tror det var den sista "riktiga" måltiden han åt innan han blev magsjuk så han kanske får lite bad vibes av det.. Han fick gröt istället som gick ner utan problem och så fick han lite kycklinggryta som oxå gick ner ganska bra.. I vagnen satt han och såg helt sänkt ut medans vi gick så jag trodde nästan han va på väg att somna, men piggnade till lite när vi kom hem sen och kröp omkring här i köket. Inte ville han sova heller så han somnade för nån timme sen, och nu är det dags för sängen för mig med tror jag.. Så sjukt trött e jag!
Skönt var det att komma ut och få röra lite på sig och få lite frisk luft =)

(hmm.. glömde visst publicera igår så denna kommer upp nu istället..)

Inga kommentarer: