måndag 28 november 2011

Nä om man skulle skriva nåt då...!

Ja det var  dessvärre ett tag sen jag skrev sist, men det har var lite cirkus här hemma förra veckan så jag har inte riktigt känt nån större motivation till att skriva nåt, men nu kommer en liten uppdatering..
Ja sist jag skrev hade Oskar börjat piggna till från sin förkylning och allt var frid och fröjd ända till natten mellan lördag och söndag (förra helgen alltså) när Per och jag skulle gå o lägga oss. Då helt plötsligt vaknar Oskar till och lägger värsta pizzan, så det var bara att ställa sig och byta sängkläder där mitt i natten.. Sen var det väl ett par gånger till där på natten men då lyckades jag få in honom i badrummet så vi slapp byta sängkläder igen.. Han fick sova hos oss då han sov lite halvoroligt och var lite lessen och vi tänkte att han kanske ätit för mycket eller att det bara va nåt tillfälligt, men det fortsatte i samma stil på söndagen. Pratade lite med mamma och fick lite tips på vad man kunde mata honom med, typ morötter och majsvälling.. Välling gick bra men morötter var inte så intressant, de åkte ut rätt fort. Ringde sjukvårdsupplysningen oxå och fick recept på vätskeersättning och hur man skulle mata honom på bästa sätt, dvs med sked och inte med flaska.. Söndagen var en seg dag men Oskar var relativt pigg ändå måste jag ändå säga..
På måndagen var det dags för mig att jobba, men kände mig inte helt 100. Gick till jobbet ändå och tänkte att jag får väl åka hem ifall det blir allt för illa.. Efter lunch började det gå utför så jag försökte bita ihop och jobba de sista timmarna och det gick väl med nöd och näppe. Ringde aldrig hem under dagen och trodde att allt var bra där, men när jag kom hem vid fem satt Per och halvsov i soffan med morgonrock på och det visade sig att han hade haft 38graders feber på morgonen.. Själv rusade jag in på toa sen blev det dejt med sängen resten av kvällen..

Nästa dag mådde vi bra båda två, men jag har inte haft nån aptit på typ hela veckan. Vet inte om det är för att magen va lite uppochner ändå eller för att man lägger allt fokus på att Oskar skulle få i sig nån typ av näring samt vätska.. Man har ju ingen lust att behöva åka in akut bara för att man vart slarvig och inte gett honom tillräckligt med dricka.. Torsdagen eller fredagen var väl första dagen han inte spydde överhuvudtaget men det var fortfarande sisådär med aptiten, han hade ingen lust att dricka ur flaska, men att sitta i stolen och äta "vanligt" gick bra, så han fick i sig lite käk i vart fall som tur var.. Humöret har vart upp och ner, ena sekunden springer han runt som en tok, nästa sekund är det gnäll upp i famnen för att kramas en liten stund som gäller.. Lite smått påfrestande har det vart, men det är väl bara att vänja sig.. Kommer väl komma mer sådana här dagar/perioder..

Annars har det inte hänt så mycket, var på fest i lördags och då det var "barnfritt" fick Oskar vara hos sin farmor och och farfar och han fick sova kvar där då vi inte visste hur länge vi skulle va kvar på festen. Det hade gått bra för honom där och det var ganska skönt att få gå på lite partaj utan att behöva vara "mamma" och att få sova ända till halvelva i söndags var rätt skönt, så kunde man få äta lite frukost i lugn och ro och adventspynta lite. det var ju första advent igår och i lördags fyllde Per år så våra föräldrar kom hit igår och åt middag. Det var trevligt och god mat var det oxå. Till förrätt fick vi gravad lax som Pers pappa hade gjort och sen gjorde jag kycklinggryta och till efterrätt hade Per köpt en cheesecake som var riktigt smaskig.

Oskar har nu fått tillbaka aptiten och drog i sig två stora flaskor välling innan han däckade vid halvnio och sov sen sött hela natten. Imorse hade han dragit i sig en hel portion gröt och en halv flaska välling innan han var nöjd...!
Mardrömmen förra veckan kom natten till lördag då han somnade fint vid halv nio. Sen fick han för sig att han skulle vakna till vid ett.. Klarvaken!! Han somnade inte om förrän efter tre nångång. Då däckade i vart fall jag och han låg fortfarande och bökade runt. Trots det var det piggelin i lördags när han vaknade vid åtta..!

Idag har det var jobb igen och sen var det dags för babysim i Älvsjö. Oskar fick dyka massa och tyckte det var jättekul. Inga hämningar har han heller utan bara sliter sig loss och kastar sig efter bollar och leksaker som ligger i vattnet.. Galning!! Han brås väl på sin far.. ;) Sen blev det middag på Sushikungen. Jag tog en vanlig laxavokado, supergott som alltid!!!

Sen måste jag ju bara skriva det bästa av allt!! Nämligen att jag förra fredagen blev faster till en liten Ellie!! Världens sötaste lilla prinsessa!! Har bara sett bilder på henne men vi ska snart åka ner och hälsa på! Mamma och pappa var nere i lördags och hälsade på, är så sjuuuukt avis!!!! Men snaaart är det miiin tur! Ska bli spännande att se hur Oskar reagerar.. Han tycker det är spännande när man visar bild på henne i telefonen men jag vet inte om det kanske är själva telefonen som är det mest intressanta.. ;)

Nu är det läggdags och så lovar jag att bli bättre på att uppdatera igen. =)

Inga kommentarer: