söndag 13 november 2011

Trött helg i Skåne

I fredags var det dags att bege sig av mot Skåne då Per skulle köra SM i cx. Vi skulle bli upphämtade redan vid 12 utanför Pers jobb så det blev snabbpackning på förmiddagen och sen åka till Lilla Essingen med Oskar, barnvagn, bilbarnstol och packning. Oskar fick åka bärsele så var det bara att slänga ner bagaget i vagnen. Måste sett kul ut när vi kom där som ett annat häjkonpäjkon ;)
Resan ner gick bra och Oskar var snäll hela vägen utom sista halvtimmen då han inte ville sitta still längre. Blev en lugn kväll på hotellet och vi gick o la oss halvtidigt. Då började det... Oskar blev plötsligt jättetäppt i näsan och hade svårt att andas genom näsan så han fick andas genom munnen istället men där inser man ju genast att det blir problem eftersom han gärna vill suga på nappen oxå.. Lite svårt att kombinera det där.. Så det blev inte många timmars sömn för nån av oss.. Eftersom Oskar va så dålig fick han sova hos mig vilket gjorde att jag inte sov så många timmar.. Man va ju inte allt för pigg när det var dags att bege sig till kristianstad och tävlade, så det var tur man kunde sova i bilen. Oskar va ganska glad i humöret men hade ingen vidare aptit direkt. När vi kom tillbaka från tävlingen sprang jag över till Statoil o köpte nässpray till stackarn så då kunde han andas ordentligt i vart fall även om det inte var jättepoppis att få den där pipen uppkörd i näsan.. Han fick dova hos mig inatt med och han sov väl inte jättebra men bättre än natten innan.
Vid halvåtta sen så tyckte han det var en bra idé att vakna, pigg o glad.. Det tyckte inte jag o Per.. Vid halv nio gick vi upp o åt frukost, kände mig inte jättepigg då jag tror Oskars baskilusker hoppat över på mig.. Sen var det bara att packa ihop och checka ut. I love to stay at hotel!! Sen begav vi oss iväg till Åstorp där tävlingen var idag. Vädret var typ 2plusgrader och grått o rått och jävligt. Höll på att frysa ihjäl. Pers start tyckte de var lämpligt att ha kl 15:00 på .. Det hade gått sådär för Per, det började bra och han låg med i täten men sen hade han fått hammarn så han rasade i fältet.. CRT fick guld i veteranklassen genom Hans Mård så det var riktigt skojigt!!
Nu är vi äntligen på väg hem, vi stannade och åt hamburgare på frasses, och sen skulle vi stanna i fika nånstans vi jönköping. Nu blir det till att kanske sova lite i bilen så man orkar upp imorgon. Ska ju jobba igen.
Sen så måste jag även ringa vårdcentralen o kolla upp armen igen.. Nu har det ju gått över två veckor o fortfarande inte bra. Kan ju kanske va skönt att få det röntgat så det inte är nån spricka eller så. Det får vi ta på tisdag..
Nu blir det slappa! 

Inga kommentarer: