tisdag 15 november 2011

Lite förkyld

Ja Oskars baskilusker hade ju hoppat över till mig så man var ju inte världens piggaste igår direkt. Vi kom hem runt halv tolv i söndags kväll och trodde det skulle bara va att lägga ner Oskar i sin säng så skulle allt va frid o fröjd, men icke då! Han vaknade till och vi trodde han skulle somna om bara han fick lite välling.. Nej då.. Han var fortfarande varm oxå och rätt gnällig så han fick en dos med alvedon, sen tog det typ 10minuter och så var han jättepigg.. Det var varken jag eller Per.. Försökte få honom att sova i sin egen säng men det ville han inte så jag tog upp honom till oss och där låg han o vred och vände på sig till ett nånting. Kan säga att det var en väldigt seg dag igår.. Och att man har gått o blivit förkyld gjorde ju inte saken bättre.. Så det slank väl ner nån cola igår för att hålla sig vaken.. Åkte direkt hem efter jobbet så Per fick ta hand om babysimmet själv men det klarar ju dom alldeles utmärkt =) Låg och läste lite sen tog vi det bara lugnt. Somnade till själv när jag skulle natta Oskar så Per fick komma o väcka mig då jag ville kolla Outsorced som går vid halvelva. Skitkul serie om en kundtjänst som flyttet ner till Indien. =)
Imorse tyckte Oskar det var en bra idé att vakna vid halv åtta. Det tyckte inte jag! Men han somnade om vid halvtie och sov ett par timmar vilket även jag passade på att göra, sen har vi bara vart hemma och tagit det lugnt. Hoppade över babyrytmiken idag, kände inte att jag orkade kånka runt på Oskar och hoppa o sjunga så det fick va.
Oskar kom idag på att man kan öppna skåpsluckan där alla kastrullerna står och ta ut locken och leka med dom...! Jippie!!!
Ja det är väl ungefär det som hänt idag. Vet inte mer vad jag ska skriva.
Imorgon ska jag ringa vårdcentralen och se om jag får tag på läkaren som undersökte mig när jag trillade. Känns fortfarnade inte bra i armbågen och nu har det ju snart gått 3v så det börjar väl bli dags att kolla upp det nu.. Får se vad han säger, om man får göra nån röntgen eller så.. Bara det inte är nån spricka eller så så man måste bli gipsad.. Det har jag inte tid med ;)
nu är det dags för ytterligare ett avsnitt av Outsorced =)

Inga kommentarer: