fredag 18 november 2011

Fredag

Har vart en seg vecka, Oskar har nog vart lite seg efter sin förkylning och vart väldigt upp och ner i humöret. Jag har ju inte heller mått så bra eftersom han smittade mig, så det var rätt tungt att jobba i måndags. Vi kom hem vid midnatt i söndags o trodde man skulle få somna direkt men Oskar ville ha mat och eftersom han gått o blivit varm igen fick han lite Alvedon och då piggnade han till och ville inte alls sova.. Så klockan var väl iaf ett innan vi somnade. Hoppade babysimmet i måndags, per fick ta hand om det själv..
Annars har vi bara tagit det lugnt och bara vart hemma. Oskar var ganska pigg på onsdagen men eftersom jag var lite dålig ville jag inte gå ner på öf och smitta ner alla andra barn.. Istället blev det att slappa hemma. Oskar har krupit runt här i lägenheten och i onsdags kom han på att man kunde öppna skåpet där alla kastruller är..
Igår blev det ännu roligare då han kom på att man kan öppna alla andra skåp oxå.. Rätt som det var hade han öppnat skafferiet och innan jag hann blinka låg det både havregryn och müsli på golvet.. Fick bli en snabb ommöblering i köket så han kunde krypa runt som han ville..
I onsdags tjuvstartade vi även med glögg i lussebullar, det var gott även om det kanske inte var så mycket saffran i.. :) igår var Jocke o Jessica över en sväng. De hade med sig vovven Tindra och Oskar tyckte att hon var jätteintressant, Tindra däremot var inte så intresserad..
Idag hade jag även fått tid på vårdcentralen för art kolla armbågen och han misstänkte en spricka så han skickade ner mig till vårdcentralen i Skärholmen där det fanns röntgen och jag fick svaret sen efter lunch. Jag hade fått en liten spricka men det var inte nåt som skulle gipsas som tur var utan det skulle läkas av sig självt..
Sen blev det en tur till Öppna Förskolan så Oskar skulle få leka av sig lite.. Han var lite upp o ner i humöret och grinade och skrattade om vartannat. Men han var mest glad som tur var :)
När vi kom hem slumrade han till en liten stund och sen åkte vi till Kungens Kurva och åt sushi. Riktigt gott som alltid. Oskar fick en liten måltid han med bestående av lax, ris och avokado som han åt av med god aptit och var mätt o belåten när vi kom hem.
Så nu sitter vi här framför teven och tittar på film. Oskar har somnat och jag avnjuter ett glas rött :) det får man ibland!!! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: