fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan

Ja så var det då dan före dopparedan och det har vart en tung vecka. Oskar har tyckt det har vart en bra idé att vakna mitt i natten och sen vara vaken ett par timmar för att sen inte sova alls mycket på dan..! Jihoo, så pígg man vart samtidigt som man försökt få nån slags julstämning vilket kanske inte är det allra lättaste i det här jäkla slaskvädret.. Fast i början av veckan var det iofs ganska bra väder, nån minusgrad ute och ett tunt lager med snö men igår började det regna och idag var den lilla snön som hade kommit borta..! Suck inge kul alls!
Inatt sov Oskar bra som tur var för igår höll jag på att gå under av trötthet. Däremot vaknade jag vid 2 och låg och hostade. Bra tajming! Oskar vaknade vid sju så då fick Per ta hand om honom sen kom han in till mig igen vid åtta ungefär så tog vi det bara lugnt. Tänkte jag skulle ta en tur till Skärholmen och handla julklappar på förmiddagen och sen en tur till Öppna förskolan, men Oskar somnade lägligt nog vid 10-tiden så då passade jag oxå på att sova. Så efter det blev det en tur till ÖF och sen åkte vi till Liljeholmen och köpte julklappar och sen kom Per dit så handlade vi all mat. Tur vi hade vagnen och bärselen med oss, så vagnen fick agera lastvagn medans Oskar hängde på mig..
När vi kom hem blev det itll att plocka undan lite så man inte behöver göra allt imorgon, griljera skinkan som blev väldigt god måste jag säga ;) och göra en kaka som inte alls såg ut att bli som det var tänkt.. Vi får väl se imorgon då hur det blir.

Imorgon blir det full fart, då kommer både mina och Pers föräldrar hit och firar jul, ska bli kul! Så får vi se hur mycket Oskar hajar av det hela då haha, han kommer nog va nöjd bara han får sitta och leka med ett papper ;) Vilket får mig att tänka på när mammas och pappas grannes son var liten och skulle fira jul, typ 3 år kanske han var. Så hade hans snälla föräldra köpt massa dyra leksaker men det roligaste han visste var ett leksakssvärd i plast som lyste som hade kostat typ 19kr eller nåt sånt, det var bästa julklappen...!

Annars har det inte hänt så mycket, har mest fixat inför julen, gjort dumlekakor, knäck och köttbullar så vi kommer nog inte vara hungriga imorgon ikväll gissar jag!

Så god jul på er nu alla små tomtenissar ute i landet =)

Inga kommentarer: