lördag 10 december 2011

Surprise sursprise

I torsdag blev min käre lillebror 30 år, inte så liten längre med andra ord, så jag, mamma, pappa o såklart Oskar åkte ner och överraskade honom. Han låg och sov när vi kom så jag och Oskar gick och väckte honom, han blev lite förvånad tror jag över att få en Oskar över sig sådär.. Han vaknade till o frågade om mamma och pappa var med oxå, men då busade jag o sa att det var bara jag och per och Oskar som hade åkt ner, men sen när han kom ut i vardagsrummet satt mamma och pappa där. Det hade han nog inte räknat med ;) hihihi!! Passade ju även på att hälsa på lilla Ellie, hon e ju så söt! Jag frågade om jag fick ta med henne hem men det fick jag inte.. Hmm konstigt..! Hon är ju hur söt som helst och hon vägde ju ingenting jämfört med Oskar.. Hon vägde väl drygt 4 och Oskar väger väl närmare 10kg.. Lite skillnad.. Fick hålla henne lite men Oskar var väldigt mammig och skulle oxå sitta hos mig, och han har ju inte lärt sig det där med att klappa fint så det blev kanske lite hårda tag.. Fick jättegod mat, smörgåstårta och nån marängtårta som Carros mamma hade gjort, fantastiskt god!! Åt så man rullade ut sen. Efter ett tag kom Carros föräldrar, morfar och bror med flickvän på besök, det var trevligt!! Vi åkte hemåt vid halvsju, då var Oskar så trött så vi kom inte ens ut ur Borensberg innan han slocknade. Kom hem lite innan 9 och då var ju Oskar jättepigg så vi busade lite innan vi somnade båda två vid halv elva. Sen vaknade jag vid fem nångång av att det ösregnade. Sen sov vi vidare till åtta-halvnio. Tog det bara lugnt och så gick vi ner till ÖF en sväng på förmiddagen så han fick leka av sig lite. Sen sov han ett par timmar på em. Tänkte jag skulle försöka dammsuga hemma men det fick jag inte. Hade en liten herre som gärna ville va med och utforska munstycket, och varje gång jag försökte dra iväg med dammsugarslangen för att dammsuga började han tokgrina, så det var ju bara att glömma..

Oskar
Inte verkade han bry sig om att den var igång heller och stod där och mullrade.. Sen sysselsatte han sig själv i närmare en timme med att utforska dammsugare.. Ännu roligare är det ju eftersom den har stora hjul som man kan snurra på.. Blev en lugn kväll, Oskar somnade vid nio sen blev det packa igen, då vi ska på roadtrip i östergötland igen. Nu ska vi (jag, per och Oskar) först till Chrille och Carro och hälsa på, sen ikväll åker vi till Mats och Karin och hälsar på även där. Så nu sitter vi i bilen, Per kör och Oskar sover sött! Gpsen är helt fucked up, vi har typ 10 mil kvar och vi ska va framme om 21 min, så har det stått sen Södertälje.. Ok att Per har blyfot men 20 mil på 20min kan nog bli svårt med en bil.. 

Inga kommentarer: