torsdag 17 mars 2011

Uppdatering

Ja det var ju ett tag sen sist, men det blir inte så mycket tid över till att hinna skriva nåt eftersom Oskar är en väldigt krävande ung man.. Han vill gärna ha sällskap och har senaste veckan kommit på att det är väldigt kul att stå i mammas knä och då måste man ju såklart hålla i honom, så det blir inte så mycket gjort här hemma. Han är heller inte så mycket för att sova på dagen, utan vi håller gärna låda från typ 7 på morgonen när pappa går upp och sen däckar vi nångång vid sju på kvällen och då har ju inte jag nån lust att gå och lägga mig.. Ja som sagt annars gör man inte så mycket, försöker komma ut på en liten promenad varje dag som man ska försöka tajma in nån gång mellan amningarna samtidigt som jag kanske oxå vill hinna äta lite. Igår tog vi oss en tur till Skärholmen då jag skulle köpa en liten present till Oskar då han vart så duktig och tagit hela sin medicinkur (som att han skulle bry sig om presenter, 6v gammal..!) men man måste ju hitta en orsak till att få gå och botanisera bland alla coola killkläder som finns. Kommer bli en riktig cooling här i vår/sommar med alla coola kläder!
I tisdags tänkte jag ta mig en långpromenad i det fina vädret men Oskar hade kräkmaraton så det blev en kortispromenad på en halvtimme istället.. Vet inte vad han fick för ryck men han kräktes i princip efter varje måltid, om det är nåt jag ätit som påverkat eller om det var medicinen, för den kunde man visst få lite krångel i magen med.
Var hos bvc i måndags och han växer som han ska, både på längden och bredden, hela 57cm är han nu. Stooor kille!!!

Har även introducerat babygymet för honom och det är kul en liten stund, ungefär en kvart sen vill han ha sällskap igen...

Hade tänkt lägga ut lite bilder men det är en liten ung herre som vill ha uppmärksamhet så det får bli i nästa inlägg!

Inga kommentarer: