måndag 21 mars 2011

Lugn måndag efter en helg med full fart..

Nästan i vart fall! I fredags tog vi det bara lugnt och var hemma, men i lördags hade vi hela tjocka släkten på besök. Mina och Pers föräldrar var här på middag och även min bror och sambo så det var full fart hela kvällen. Det var trevligt men Oskar blev nog lite stressad över att det var så mycket folk här så han var rätt grinig men somnade sött i pappas famn när alla hade gått hem och det blev lugn och ro igen. Sen blev det lugnt framför teven och vi kollade på lite Jeff Dunhamklipp på Youtube. Riktigt roligt!!
I söndags var jag bara hemma och så kom Chrille och Carro över på lite fika på eftermiddagen innan det var dags för dem att åka hem igen.

Så var det måndag idag igen då, fick sova ett par timmar på förmiddagen, men Oskar har inte riktigt hajat att han bör sova nån timme även på eftermiddagen så han har vart lite grinig här på kvällen men efter lite mat så har han äntligen somnat och sover sött här i soffan brevid mig.
Var ute och gick en sväng idag oxå, det var ju inte så jättekul väder, men det var skönt att få lite frisk luft. Har laddat ner en applikation till telefonen, Runkeeper, så man kan se på karta exakt vart man gått, hur fort man gått osv. Fast det kom jag på när jag var nästan hemma, så jag vet inte hur långt jag gick. Får ta samma runda nån annan dag så får vi testa den igen. Väntar nu bara på att all snö ska smälta bort så man kan gå nere längs vattnet. Per hade gått där förra veckan och då hade det vart glashalt. Nu har det ju visserligen vart plusgrader, men det är ju inne i skogen och ganska mycket skugga så jag väntar nog nån vecka till innan jag vågar ge mig på nån promenad ner där..

Inga kommentarer: