söndag 9 januari 2011

Så var det nästan klart då!!!

Ja nu är det nästan klart här hemma. Nu i helgen har vi inte gjort så mycket annat än att röja undan massa skit, eller jag kanske ska säga mestadels Per, jag har gjort det jag orkat då jag lätt får ont i ryggen av massa stå och gå omkring och hålla på. Jag började dock i fredags redan lite lätt med att rensa ut massa gamla lakan som vi inte använder och sängkläder som ser ut att rasa ihop närsomhelst, så nu har Oscar fått en egen lite låda för sina saker i garderoben. Det blev nog Per lite inspirerad av så han satte igång och rensade massa kläder och fick väl ihop minst två stora sopsäckar med kläder som vi ska skänka till Myrorna nån dag..

Igår var vi hemma hos Pers kompis Stefan Norlin och hans fru + 2 barn. Per och Stefan var ute och åkte skidor ett par timmar medans jag och Annelie satt och fikade och snackade barn och sånt som hör till.

När vi vart där åkte vi och handlade och vi har nu införskaffat det första paketet med blöjor, Libero fick det bli! =) Sen på kvällen kom en annan kompis till Per över oxå med sin familj så det blev en dag fylld med massa barn och barnsnack igår! Riktigt trevligt! Av dem fick vi även ett paket blöjor, Pampers var det, så vi får väl testa sen vilket som är bäst ;)

Idag fortsatte rensningen, jag har dock inte orkat fixa så mycket, men jag har gjort så gott jag kunnat så Per har fått stå för det mesta av rensningen snäll och rar som han är! =))) Sen kom mormor och morfar över med spjälsängen (och massa andra tillbehör) som jag och min bror hade när vi var små. Den hade de målat om och fixat till så den var riktigt fin!!! Stort tack för det!!!

Nu kan man väl säga att allt är klart för Oscars ankomst, dock så vill mamma ha lite tid att vila upp sig så den får ju gärna vänta lite innan den kommer, typ en vecka eller så.. ;) Fast om man går på statistiken så går ju nästan alla förstföderskor över tiden så vi får väl vad som händer! =)
Telefonsamtal en sisådär 17ggr/dag med fråga om vad som händer undanbedes tacksamt för det fall jag går över tiden!!!

Inga kommentarer: