torsdag 6 januari 2011

Ledig dag idag

Härligt med lite ledighet, det är ju bra med julhelgen här så man hinner anpassa sig lite smått till den här långa ledigheten man har att se framemot ;) Sista dagen imorgon, känns lite konstigt, fast det är ju bara tillfälligt, är ju lite annorlunda när man slutar helt och hållet på ett jobb, som när jag slutade efter 7,5 år på Intrum förra sommaren..

Jaja, i vart fall så har jag hittills bara tagit det lugnt idag, hade tvättstugan som jag fixade och sen har jag även dammtorkat i sovrummet, kändes som att det kunde behövas ;) Det var liiite aningens dammit, men nu är det rent och fint och så ska Per få den stora äran att dammsuga med vår nya fina dammsugare.

Igår var vi som sagt nere på Ikea och köpte skötbord igår som vi kollat ut. Det blev även ett inköp av en skötväska, två gosedjur och en sovpåse.




Det andra gosedjuret var en blå boll, men den hittade jag ingen bild på. Vi får hoppas att någon av dom passar Oscar i smaken! =)
Efter att vi vart på Ikea passade vi på att gå på bio oxå och såg Narnia i 3D. Det var rätt coolt, men man känner sig rätt muppig när man sitter där med de där fula glajjerna. Men vi får väl passa på att gå på bio nu, sen lär man väl få gå på Lilla spöket Laban och Pettson&Findus. Fast jag tror väl inte att det skulle va nåt problem att få barnvakt en kväll om det skulle behövas.
Nu blir det nog slappa resten av eftermiddagen/kvällen tror jag! =)

Inga kommentarer: