måndag 26 april 2010

veckan som gått

Ja det var ju ett tag sen jag skrev nu och istället för att skriva ner allt som hänt blir det som ett lite bildreportage á la Stefan! . Den gångna veckan kan man summera med fest, jobb och minisemester.
Pappa fyller 70 och har klätt upp sig!

Den goda buffématen som min kära mor vart så duktig och gjort.

De goda tårtorna


Vuxenbordet


"barnbordet"

Ja där var det party hela kvällen, sen var det dags att jobba en hel vecka igen. Hade tvistemål förra veckan så då var det rätt lugnt. Nu i helgen blev det en lite minisemester i Östergötland. Per hade tävling i Mjölby igår så vi passade på att hälsa på Mats o Karin och Chrille och Carro så vi åkte ner redan i fredags till Linköping. Det var en riktigt rolig kväll med mycket skratt och bus med lilla Tyra som nu fyllt 1,5 år och var en riktigt busunge. Hon sprang omkring och lekte rövare hela kvällen. Mats fick inte sätta på henne sin pyjamas men när jag försökte gick så lätt och galant så!

Tyra vill gärna vara med och äta tacos.

Här har hon hittat Pers vattenflaska. Den var riktigt rolig, vet inte om det berodde på att den är så färgglad, men deras vanliga svarta vattenflaska var inte alls lika rolig.

Efter att vi varit hos dem åkte vi vidare till Mjölby och Per skulle träna ett par varv på banan. Jag satte mig i lä i solen och läste en bok. Det var riktigt nice och det gick alldeles utmärkt att sitta i kortärmat! =) Efter det åkte vi bort till Chrille och Carro och dit körde jag. Vi hittade nån kringelikrok väg som var riktigt kurvig och rolig.. Eller rolig och rolig, man fick öva på kurvtagning i vart fall. Klarade inte riktigt av att hålla de 70km/h som gällde där.. till skillnad från Per. Väl framme i Borensberg blev det en välbehövlig dusch sen tog vi en liten promenad runt i Borensberg och vi hälsade på Carros föräldrar och snackade lite skit där. Sen blev det hem till dem och grilla och åt massa gott så man var helt proppmätt efteråt...
Chrille tänder grillen och Per och Carro kollar så det går rätt till!

Jättegod mat
Jag körde bilen hela vägen hem från Mjölby. Gick bra, men fy fan vad tråkigt det är att köra på motorväg.
Ja gott folk, det var allt för denna gång! =)

Inga kommentarer: