tisdag 6 april 2010

Träning och avslutning med film

Ja idag var det dags att börja jobba igen. Det var lite segt att gå upp imorse, men rätt skönt ändå att komma in i normala rutiner igen. Inte bara ligga på soffan och äta godis vilket det blivit rätt stora mängder av den här helgen...! Suck inte bra alls!

För att känna mig lite nyttig var jag faktiskt och tränade idag. Blev en timme spinning i riktigt intervall-anda. Först uppvärmning i kanske 8-10 min, sen var det bara att ladda på med 10 min tung uppförsbacke, vila 2-3 min, ytterligare 10 "backe", vila igen några minuter och därefter sista 10 minuterna. Tycker det är ett bra upplägg vilket gör att man tar i hårdare på de 10-minutersintervallerna eftersom man vet att det är slut snart. På sista intervallen tar man ju i så man nästan ramlar av cykeln när man är klar. Precis som det ska va! =)

Nu ska jag äta lite popcorn för att balansera upp det hela lite. Vilket är ett ypperligt läge för Per att mobba mig för min tankspriddhet. För ett tag sen när jag skulle poppa popcorn så hade jag glömt sätta på locket, vilket jag märkte när vi tyckte det lät som att popcornen flög över hela köket och gången efter det satte jag på locket, men att sätta på spisen var inget jag tänkte på..! När vi satt här och det inte hade börjat poppa efter en kvart så började vi fundera lite, så jag gick ut i köket. Nä plattan va inte på. Men nu är det min tur att ge igen.. För nåt år sen, en sommar, skulle Per laga lunch. Han slängde ner ett par fiskfiléer i stekpannan och kom och satte sig med mig i soffan. Efter ett tag började det komma fiskos och jag säger "men gud vad det luktar fisk" "Ja, vad håller dom på med där ute" (balkongdörren stod öppen). Ehh.. det är din fisk som luktar..! Då rusade han snabbt ut i köket men vill än i dag inte erkänna att han glömt bort maten på spisen! =)

Nu ska vi se Natt på muséet, första filmen! =)

Inga kommentarer: