onsdag 26 november 2008

Ett tag sen

Jag skrev, men så blir det när man inte kommer på nåt kul att skriva om.

Men sen sist har vi väl hunnit med en del. I fredags efter jobbet åkte vi ner till Linköping och hälsade på Mats och Karin och deras Tyra. Hon var riktigt söt och skrek ingenting, bara gnydde lite när hon ville ha mat eller byta blöja.. Ja dom har det bra dom små liven, bara att skrika lite så kommer nån o fixar allt åt en.. ;)
Där blev det en lugn kväll där vi åt tacos som var kanongott och sen spelade vi spel. Vi spelade Tabu, där man skulle vara i två lag och förklara ord för varandra utan att använda vissa ord som stod på en lapp. Vi vann ju inte då såklart, men kul var det!!
Lördag morgon var det up tidigt och åka till Jönköping på cykelmässa där det även var gala och Per skulle tävla. Det var kul att titta på tävlingen, men har man inte sånt brinnande intresse för cyklar så är det kanske inte lika kul.. Jag stod mest o prata med Louise medans Per tittade på alla nya grejer som skulle komma till 2009.. Kallt var det oxå, mässan ligger precis vid vattnet så det blåste jättemycket så sista timmen gick jag omkring i jacka mössa o vantar inomhus. *brr* Det var skönt att ta en varm dusch sen på hotellet!
Sen var det dags för cykelgala. Inget dom visar på teve såklart, men det var underhållande med Anders Adamsson och Roberto Vacchi som höll låda och delade ut priser. Efter att vi var klara där åkte vi ner på stan och gick på Harrys o mötte även upp Nathalie. Det var skitkul att träffa henne igen, så vi höll igång på dansgolvet medans de andra satt i baren o snackade. Fick ett par smällar oxå från nån medelålders lätt överförfriskad dam som tyckte Per var ett riktigt kap när jag försökte putta bort henne, men eftersom hon var så j***a drängkalas så orkade jag inte lägga ner nån mer energi på det.. Hon hade visst setts till utanför och försökte komma in igen, men det hade inte gått så bra...
Söndag, cykelmässa igen, inte så pigg då vi kom i säng runt 4 på morgonen där vi dessutom blev erbjudna sällskap på rummet av nån som påstod sig ha vunnit sm i landsväg 2003. Han följde med ända upp på rummet så vi fick putta ut honom eftersom "nej" inte riktigt ingick i hans vokabulär...!
Kom hem runt sju-tiden på kvällen, kändes rätt skönt.

Idag är det Pers födelsedag så jag har bjudit honom på middag på Thailändska Tigern på söder. Var riktigt gott men jag blev typ mätt redan efter förrätten..! Sån där soppa som dom har, som jag inte vet vad den heter, men det finns med kyckling o kokosmjölk o sen är det väl citrongräs eller nåt i fast med räkor, riktigt smarrigt. O sen nån panaengcurry med grönsaker o räkor o ris. Var lite för mätt för det, men jag åt upp räkorna, man måste ju äta upp det dyraste så man får valuta för pengarna... ;)

På lördag ska Per på kryssning med sina kompisar och jag ska till Marie i Tyresö o ha tjejkväll. Eventuellt blir det väl Guitarrhero igen o kanske ett besök hos Fadde, haha vi får se. Johnny hade visst sagt att det är bara jag som får röra hans gitarr. I'm honored!!!! =) Kommer bli en kalajskväll! Kanske man ska va duktig o baka lussebullar. Per har tjatat hela kvällen om att han är sugen på det, så vi får väl se vad man orkar göra.

Nu är det iallafall sängdags.

Guten Nacht! (försöker mig på lite internationellt här!)

Inga kommentarer: