lördag 15 november 2008

10 år

I torsdags den 13 november 2008 har jag och min underbara älskade Per varit tillsammans i tio år. 10 år som gått otroligt fort och man undrar ibland vart tiden tagit vägen. Ibland önskar man att man kunde stanna klockan för att kunna hålla kvar alla underbara stunder vi haft. Men tiden är ju inte slut nu bara för att det gått tio år, det kommer bli mångamånga fler underbara stunder tillsammans.
Dessa tio år har gått både upp och ner, konstigt vore det väl kanske annars? Ett förhållande är väl aldrig så bra att man aldrig har någon nergång. Jag är så otroligt lycklig över att vi tagit oss igenom detta och att jag har dig vid min sida. Han är en så otroligt underbar person som alltid får mig på glatt humör och alltid får mig att skratta. Att bara få ge honom en bamsekram ger mig en sån otroligt varm och skön känsla i hela kroppen att jag bara vill stanna kvar där i hans armar för alltid. Det känns som två pusselbitar som läggs ihop och passar perfekt ihop!!
Vissa meningsskiljaktigheter har vi väl haft angående cyklingen och du vet att jag skämtsamt brukar säga att först kommer cykeln, sen kommer jag, men jag ju att det inte är så! Jag vet ju att jag alltid är den som betyder mest i mitt liv och jag vet att du tar vara på varje stund du kan för att vara med mig. Och dessa stunder är helt underbara!! Antingen om det är att bara ligga i soffan och slötitta på nån film eller om vi går ut och går eller ut och äter! Varje stund med dig är värd guld!
Jag älskar dig mest av allt i hela universum, från universums ena ände till den andra sjuttielva gånger fram och tillbaka!! Och återigen, jag är så otroligt lycklig och glad över att jag har dig vid min sida!!

Dessvärre var jag inte hemma i torsdags. =( Hela avdelningen var ute på Sandhamn på konferens och jag saknade honom otroligt mycket. Det var inte roligt att behöva säga hejdå på morgonen kl 05,30, ville bara krypa ner i sängen och ligga där och kramas och gosa. Saknade honom ännu mer på kvällen när vi pratades vid när jag hörde på honom hur mycket han saknade mig. Då ville man bara sätta sig på en båt och åka hem igen.
Istället var vi ute och firade igår. Först var vi på en grekisk restaurang på Valhallavägen som hade otroligt god mat så man var ganska så mätt när man gick därifrån. Sen trodde jag vi skulle åka hem, man var ju rätt trött efter en hektisk vecka, så när vi gick av vid Östermalms torg trodde jag det var för att vi skulle byta tunnelbana, men så var det visst inte, utan vi skulle fortsätta ut på nya äventyr. Efter en liten promenad hamnade vi på BlueMoonBar och skulle till på Raw standupcomedy! Det var jätteroligt!! Det var sex komiker som var där. En norsk, en engelsman, 2 nykomlingar, och Magnus Betnér som avslutade, sen var det nån Anders Sellin tror jag han heter, som var sådär, men dom andra var roliga! Som Per sa, kul att göra nånting efter maten istället för att bara åka hem och halvsova framför teven. :)

Tack så jättejättemycket för en alldeles perfekt och underbar kväll! Du är världens allra finaste älskling och ser framemot ännu fler underbara år med dig!!

2 kommentarer:

Christian Andersson sa...

Åh vad gulligt skrivet av er bägge till varandra :)

Per Kumlin sa...

Så fint älskling. Jag är glad att jag har dig och att du står ut med min cykling.
Puss på dig min lilla gosseräcka