söndag 10 februari 2013

Återuppta?

Ja nu var det ju onekligen ett tag sen jag skrev.. 4 månader snart för att vara ganska exakt.. Så man kanske skulle återuppta det här igen..

Ja vad har hänt sen sist då.. Vi har hunnit med en flytt och ett jobbyte. Flytten gick bara fint, hade tagit ledigt två dagar från jobbet då vi började flytta tidigt på mornarna och blev klara sent på kvällen så man va lite sliten sen. Vi blev klara lagom till julafton som vi firade här. Oskar tyckte det var jättekul och var mer intresserad av att titta på alla julklapparna än att äta så han fick inte så mycket i sig.
Efter jul jobbade jag mina två sista dagar på Södertörns tingsrätt innan vi drog till Gran Canaria igen för att fira nyår. Vi hade det jättebra men var lite i kallaste laget för min del, väldigt molnigt och blåsigt men det var skönt att komma bort lite och slappa lite efter att ha haft fullt upp med flytten..
Efter en vecka var det dags för mig att åka hem och börja jobba igen, men Per och Oskar som var lediga stannade en vecka till.
Ja ang jobbet så är det jag som gjort jobbytet, har nämligen fått byta till Attunda tingsrätt så nu är det gångavstånd till jobbet. Ganska så skönt. Började med att jobba 8-16.30 men nu när Oskar går på dagis så har jag börjat jobba 7.30-16.00 så blir det inte så väldigt långa dagar för honom.

2-års kalas har vi hunnit med oxå, förra helgen var det den stora dagen för Oskar. Vi hade våra föräldrar här på lördagen på middag och fika. Oskar som älskar bilar fick en tårta med Blixten-motiv på. Vet inte vad han tyckte om den, men har var väldigt förtjust i presenten han fick av mina föräldrar, nämligen en trehjuling så den åker han omkring på här hemma. Så istället för att gå mellan rummen så cyklar han..!

Idag skulle Per åka till Ursvik för att åka skidor så jag och Oskar följde med och åkte pulka, så det blev att dra honom upp och ner för den där jäkla backen.. Bra träning dock men rätt tungt för en otränad människa.. Ska dock försöka komma igång med lite träning nu.. Per har köpt nån värsting hitechtv med nån smarttvfunktion där det fanns massa träningsprogram så i fredags körde jag nåt cardiofatburningpass på 20min, tänkte att det kan väl inte va så jobbigt.. Ehhh jooo det var bara en jävla massa utfall så nu har jag sån jävla träningsvärk i benen så jag knappt kan gå...! Hoppas det går över så kanske man kan köra ett litet pass imorgon...

Nu börjar det bli dags att äta lite middag och så får vi se till att hålla bloggen vid liv den här gången :)

Inga kommentarer: