onsdag 20 februari 2013

Fortsatt sjukstuga hosthost

Ja nu är det riktig sjukstuga här hemma.

Jag vaknade upp inte allt för pigg i morse, tung i huvet o tjock i halsen men pallrade mig iväg till jobbet ändå. Kändes riktigt segt där men gjorde tappra försök att jobba men det var mest bara mos i huvet. Som tur var så var det inte så mycket att göra idag jämfört med andra dagar så vid tvåtiden gav jag upp och pallrade mig hemåt. Men först var jag tvungen att gå igenom Sollentuna c och posta ett brev så jag passade på att hoppa in på Gateau för att testa deras semlor och samtidigt blev jag så sugen på surdegsbröd så det köpte jag oxå med mig hem.
När jag kom hem var inte Per eller Oskar hemma, de hade gått till doktorn då Per misstänkte att han hade fått bihåleinflammation som han skulle kolla upp och mycket riktigt, så det är vila som gäller för honom. Som tur är så är Oskar ögon bättre så det är i vart fall någon som e pigg här i huset.. Synd bara att det råkar va den som e minst kapabel till att ta hand om sig själv utan hjälp..!

Men vi har bara tagit det lugnt här hemma, satt o läste lite böcker med Oskar och lekte med lego som han tyckte va jättekul.

Nu sitter vi o slappar framför Big Bang Theory och börjar väl bli dags att lägga sig snart så man blir frisk nångång...

Inga kommentarer: