fredag 15 februari 2013

Så var det fredag igen

Och jag höll igång ett par dagar, sen blev det paus, men nu e jag här igen!!

I onsdags hade jag blivit inbjuden på after work på mitt gamla jobb så jag åkte dit efter jobbet och vi satt och drack lite vin och efter ett tag beställde vi pizza. Det var trevligt att träffa dom igen och det blev inte så sent heller, var hemma till nio. Det kändes lagom. Mamma och pappa hade tagit hand om Oskar och det hade gått bara bra såklart och han var så till sig när jag kom hem att han inte ville gå o lägga sig...!

Jobb igen o alla hjärtans dag var det ju. Både chefen och en annan domare hade köpt massa godis för att fira, riktigt trevligt var det. På kvällen tog vi en middag på O'Learys som ligger här i Sollentuna. Riktigt gott var det, jag tog nån pasta med nån garlic-cheesesås och nån fläskfilé tror jag det var. Smaskens värre var det! Skönt att det är så nära oxå så man har gångavstånd hem :)

Idag var det fredag igen, skööönt!! Har vart en hel del att göra på jobbet då vi är kort om folk men det går, man får ta det viktigaste typ.. Gick och hämtade Oskar, och idag hade han vart så glad hela dagen, bara gått o skrattat o fnissat hela dagen, han ville inte knappt gå hem när jag kom, till skillnad från förra veckan då han sprang raka vägen ut när jag kom! Känns skönt att det går så bra där. Det verkar vara ett superbra dagis han går på så det går nog ingen nöd på honom där inte.
När Per kom hem passade jag på att träna lite framför vår nya teve. Hittade ett pass häromdagen på dryga halvtimmen som va rätt kul, så det körde jag innan Per skulle dra iväg. Han skulle upp till Falun på nån typ av läger med sitt team så det är Oskar o jag som e hemma själva. Har bara slappat ikväll, Oskar har vart lite småseg och upp och ner i humöret, men han blev glad när jag sa att vi skulle bada.. Jag tänkte jag skulle diska klart först men Oskar hörde bara "bada" o sprang in i badrummet och drog av sig strumpor o blöja o hoppade i badkaret sjäöv innan jag ens hann blinka..!
Inatt får han sova i Pers säng och han somnade för typ 1,5 timme sedan så nu sitter jag här o slappar så det känns som man själv skulle kunna somna...! SNARK!!!

Inga kommentarer: