torsdag 16 juli 2009

Falun

Ja så var man i Falun då på SM. Lyxat till det och bor på hotell gör vi oxå. På Scandic Lugnet, ungefär 5 min promenadavstånd från tävlingsområdet vilket är ganska lagom. Åkte upp igår vid halv ett ungefär och jag fick köra hela långa vägen hemifrån upp. Oj så bra det gick! Var lite trixigt genom stan med 150 filer och miljarder bilar som kom från alla håll och kanter men när man väl tagit sig genom det så var det inga problem. Stannade till på Dragon Gate strax innan Gävle och åt middag. Var rätt häftigt, uppbyggt precis som nåt torg i Kina, har för mig det var Himmelska Fridens torg.

Här är ingången till restaurangen


Här är closeup på mig och lejonet som stod och vaktade utanför restaurangen =)


Entrén in till Dragon Gate från insidan


Kom fram vid femtiden, sen skulle Per ut o cykla banorna, jag var kaxig och tänkte att jag kan väl springa, 5,5km. Mmmm, jo visst, vi är ju Falun, vid hoppbacken.. Banan var inte speciellt platt. Det var en hel del uppför o när det äntligen var utför så var det så brant o stenigt o knixigt så där gick det inte heller att springa. Men jag tog mig runt och jag är riktigt glad att jag inte ska cykla själv, det hade jag aldrig klarat. Sen gick jag och slappade på rummet medans Per cyklade nåt varv till..! Var ute och åt på nån kinarestaurang inne i stan tillsammans med några cyklister från Kolmårdens MTB som var riktigt roliga! Sen blev det ett glas vin i baren innan man gick och lade sig. Gjorde misstaget att börja glo på CSI som jag fastnade totalt i och somnade inte förrän efter ett nånting.

Nu är Per ute och kör banan inför morgondagen o sen ska vi ut och äta igen! Lite jobbigt när man bor på hotell att behöva gå ut och äta, men å andra sidan, hur ofta gör man det?? Och det är grymt skönt att slippa fixa med frukost och städa och greja. Riktigt soft att bara gå ner och välja och vraka mellan 10 muslisorter, massa marmelader, ostar, skinka brödsorter, ägg o bacon osv. MUMS!!

Inga kommentarer: