måndag 25 maj 2009

ojoj det var länge sen nu

Har haft så fullt upp här så man har ju knappt hunnit med här..
Förra helgen var det i vart fall 17e maj och då var det såklart Skansen som gällde! Åkte in till stan o mötte upp mamma och pappa vid Djurgårdsbror och väntade in tåget. Såklart hann vi med en varsin glass oxå. Sen kom Per inspringande 50 meter från ingången så han fick gå en liten stund i tåget! =) Satte oss vid Soliden scenen och lyssnade på tal och nationalsång. Såklart fick vi höra lite toner från ESC då det var Norge som vann hela kalaset, så det blev extrafirande.
Sen hann vi även gå runt lite på Skansen och titta på djuren. Tittade på björnungarna och var inne på mini-Skansen och massa andra djur. Sen åt vi på Josefinas. Det var så fint väder så vi kune faktiskt sitta ute. Har nog aldrig hänt vad jag kan minnas..! Det var helt kanon att sitta ute och äta skaldjurssoppa och dricka ett glas rosé =))

Förra veckan gick fort. Jobbade måndag, tisdag, sen var det halvdag på onsdagen och ledig torsdag-fredag. Då gjorde vi inte många knop. Var bara hemma och slappade och gjorde inget speciellt.

I helgen var vi nere i Skövde, tävling såklart! Vädret var helt ok. Solen sken o lagom varmt, dock inte så man kunde sitta i t-shirt då det blåste rätt bra. Fick köra en hel del bil oxå. Först körde jag från nånstans mellan Arboga och Örebro ner till Skövde och igår fick jag faktiskt köra hela vägen hem. Det gick faktiskt så bra att Per somnade när jag körde på 90-sträcka mellan Skövde och Örebro. Kan man ju ta som ett gott tecken att han kan slappna av så bra att han somnar. Fick köra lite bilkö oxå. Både genom Örebro där det var vägbygge och sen från Södertälje och hem. Fast vid Södertälje är det ju visserligen alltid kö på söndageftermiddagar. Men det gick bra, lyckades ta mig på motorvägen (E4an) från E20 utan hjälp från Per. Är rätt stolt över det, då det är det jag tycker är läskigast..!

Nu ska jag fortsätta kolla på teve lite! =)

Inga kommentarer: