måndag 1 juni 2009

Äntligen sommar

Varmt och skönt har det varit, satte väl igång i torsdags och sen har det löpt på hela helgen.

I fredags hade vi sommarfest med jobbet. Per åkte upp till Borlänge och tyckte jag skulle följa med, men med tanke på att vi hade möte med avdelningen hela dagen och sedan fest sa jag lite kaxigt att jag kunde väl åka tåg upp på lördag morgon och bokade in på SJ kl 9,44 från t-centralen. Det var inte en helt toppenbra idé att komma hem vid två, somna halvtre nån gång och sedan vakna med världens huvudvärk, vad nu det kan bero på, för att sedan ta sig in till t-centralen och sen på tåget. Vilade hela vägen sen kom Per och hämtade mig. Då hade han redan tävlat så jag missade tyvärr honom. Han hade brutit stackarn för det var nån som hade rivit ner någon snitsel så han hamnade alldeles fel och kom sedan fram till mål när det egentligen var flera kilometer kvar. Men vi åkte o käkade lunch o så skulle Per träna på banan han skulle tävla på på söndagen. Efter det åkte vi till ett ställe som hette Torsång, som ligger precis längs med Dalälven, och fikade. Så satt vi där och åt glass i solskenet. Jättemysigt!
Tog det bara lungt på kvällen, sov dåligt. Dåliga sängar och jag hade ont i nacken så jag vaknade av att jag låg alldeles fel och fick ännu ondare.

På väg hem igår körde jag ner till Enköping. Hade lite problem att ta mig ur Borlänge då det är The Big City of Rondeller + att vi fick åka runt lite när vi skulle leta bensinmack, en jet som hade 98 och sökte på nätet. När vi sedan kom fram fanns det ingen 98 så vi sket i det. Stannade vid en ok-mack istället.

Annars händer inte så mycket. En hel del att göra på jobbet så dagarna går fort. ska kolla lite på 2½men nu medans vi väntar på tvätten.

Inga kommentarer: