fredag 1 maj 2009

Fredag igen

Och ledig är man oxå! Inte helt fel! Ska alldeles strax packa ihop och dra iväg till Karlstad. "innan 12 måste vi vara iväg" sa Per. Kanske hinner, vi har 45minuter till godo nu! =) Och hur ska vi hitta dit nu då? Jo, med den nya gps'en som Per köpte igår. Han var som ett barn på julafton när han slet upp paketet. Ska bli intressant om damen som ska guida oss rätt vet vad hon talar om.

Förra helgen var vi i Varberg! En kanonhelg. Var lite segt när vi skulle ner eftersom några hade fått för sig att krocka vid Salem ungefär, mitt i värsta rusningstrafiken. Tog 2,5h att åka från Älvsjö till Södertälje..! Bodde hos Fredrik Edins föräldrar och där blev vi väl omhändertagna! Fick middag när vi kom fram. Kanongod lasagne! Dagen efter när Per och Fredrik skulle åka och träna på banan kom hans syster Catarina och fråga om jag ville följa med och titta på skor. Replay hade nån utförsäljning på provskor. Jag sken upp som en sol, vi åkte dit och hem kom vi bägge med två par skor. Två par Replay-skor för 700kr är inte illa pinkat! =) Får lägga ut bilder sen, har inte tid med det nu! =)

Tävlingen gick bra! Både Per och Fredrik kom på en andra plats! Grattis lite i efterskott. På kvällen sen fick blev det grillat till middag. Tävling på söndagen igen, och de hamnade på en andra plats då igen och priset blev 3kg potatis vardera och Per fick en fin fönsterlampa.

Passar på här att tacka familjen Edin för en kanontrevlig helg!!!


Fick köra lite bil oxå! Körde ner från Linköping till Borås, sen var det bara småvägar och jag började känna mig trött så Per fick ta över. På vägen hem körde jag från Varberg till Brahehus där vi stannade och åt. Fick prova på att göra några omkörningar och att köra på motorväg några gånger. Hoppas man kan ta det där kortet nångång!!!

Annars händer inte så mycket...! Var förresten och klippte mig igår. Bild på det kommer oxå eventuellt senare.. Har blivit rekommenderad en frisör av en kollega. Snorbilligt! Hon klippte, slingade och färgade, var där drygt två timmar. 600kr skulle hon ha! Annars får man ju räkna med MINST det dubbla om man har tur. Så dit lär man ju gå igen! =)
Var och tittade på majbrasa igår kväll oxå vid Hammarbybacken, men det var inte så mycket brasa kvar när vi kom fram vid tie på kvällen. Men fyrverkerier fick vi se i varje fall! Alltid nåt! Sen köpte vi glass på Max innan vi åkte hem och jag somnade på soffan!

Nu ska vi ta o packa ihop här! På återseende!

Inga kommentarer: